Page 52 - Petelin, Ana, Nejc Šarabon, Boštjan Žvanut, eds. 2017. Zdravje delovno aktivne populacije ▪︎ Health of the Working-Age Population. Zbornik povzetkov z recenzijo ▪︎ Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 52
avje delovno aktivne populacije | health of the working-age population 50 a troubled conscience has an impact on the presence of burnout symptoms in
nurses. Discussion: Due to the nature of work in clinical environments a trou-
bled conscience can cause burnout symptoms, especially in intensive care units
where patients are monitored constantly by highly trained professional teams.
In an ideal workplace, nurses in the intensive care units offer continuous nurs-
ing to only one patient. 
Key words: intensive care nursing, workplace stress, mental health, nurse

Povezanost stresa, povezanega z delom, in kakovosti pedagoškega
procesa med učitelji zdravstvene nege
Correlation between the professional stress of nursing teachers
and the quality of the teaching process
Jasenka Vujanić1, Nada Prlić2, Robert Lovrić1
1 Vocational School for Careers in Medicine Osijek; University of Osijek, Faculty
of Medicine Osijek, Department of Nursing, Croatia,
10E Cara Hadrijana Street, Osijek
2 J. J. Strossmayer University of Osijek, School of Medicine Osijek Croatia
10E Cara Hadrijana Street, Osijek
jvujanic@mefos.hr, nprlic26@mefos.hr, rlovric@mefos.hr
Izhodišča: Učitelji na področju zdravstvene nege se dnevno srečujejo s številnimi
stresorji. Brez učinkovitega soočanja s stresom, lahko le- ta povzroči številne
psihofizične odzive in tako vpliva na kakovost učnega procesa. Zastavili smo si
naslednje raziskovalno vprašanje: Ali obstaja povezava med stresom, poveznim
z delom, in kakovostjo pedagoškega procesa pri učiteljih zdravstvene nege.
Metode: Sistematični pregled literature smo izvedli s pomočjo relevantnih baz
podatkov (npr. EBSCO, Science direct) in relevantnih spletnih strani različnih
organizacij s področja zdravstvene nege. V pregled literature smo vključili de-
la, objavljena med letom 2005 in 2017. Rezultati: Pregled literature je pokazal,
da sta krepitev metod s pomočjo katerih se učitelji zdravstvene nege uspešneje
soočajo s stresom in stopnja zadovoljstva z delom pomembno povezani s kak-
ovostjo pedagoškega procesa. Stopnja negativnega stresa, povezanega z de-
lom, in kakovost pedagoškega procesa, pa sta med seboj negativno povezani.
Diskusija: Stres, povezan z delom, zmanjšuje zadovoljstvo z delom in prispeva k
nastanku izgorelosti pri delu. Negativne posledice stresa je mogoče prepreči-
ti s prepoznavanje sindroma izgorelosti in z uporabo strategij soočanja s stre-
som. Slednje lahko prispeva k zdravstvenemu delovnemu okolju in izboljšanju
kakovosti pedagoškega procesa.
Ključne besede: zadovoljstvo z delom, učitelji zdravstvene nege, stres, povezan
z delom, učni proces.
Introduction: Nursing teachers face various stressors in their work environment
on a daily basis. Without effective confrontation, stressors can cause serious
psychophysical reactions and consequences, and ultimately reduce the quali-
ty of the education process. We are posing the following research question:
Is there a correlation between the professional stress of nursing teachers and
the quality of the teaching process? Methods: A systematic search of literature
was performed by using relevant databases (e.g. EBSCO, Science direct) and
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57