Page 47 - Petelin, Ana, Nejc Šarabon, Boštjan Žvanut, eds. 2017. Zdravje delovno aktivne populacije ▪︎ Health of the Working-Age Population. Zbornik povzetkov z recenzijo ▪︎ Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 47
relationship between employees’ frequency of perceived stress, self-rated 4. znanstvena in strokovna konferenca z mednarodno udeležbo 45
health, sickness presenteeism, sickness absenteeism and implemented stress
management interventions. Results. The results indicated that higher frequency
of perceived stress is associated with poorer self-rated health, higher number
of health problems in the past month and more days of sickness absenteeism
and sickness presenteeism in the past year. Regarding the implemented activi-
ties for managing work-related stress in included organisations, most common-
ly reported activities were informing employees about work-related stress and
its consequences and stress management training provision, while organisa-
tional-level interventions were rare. Discussion. The study highlights the need
for systematic implementation of stress management interventions and re-
search on their effect on employees’ well-being and work productivity.
Key words: stress at work, self-rated health, sickness absenteeism, sickness
presenteeism, stress management interventions

Elementi motivacije kot prediktorji zadovoljstva z delom
Elements of motivation as predictors of job satisfaction
Eva Smokrović, Radivoje Radić
Faculty of Medicine, University of Osijek, Department of Nursing,
Josipa Huttlera 4, HR-31000 Osijek, Croatia
eva.smokrovic@gmail.com, rradic@mefos.hr
Izhodišča: Zadovoljstvo z delom, delovno aktivnega prebivalstva je ključnega
pomena za njihovo duševno zdravje. Odraža se v motivaciji za delo. Za zdravst-
vene delavce, predvsem za medicinske sestre je značilno delo v težkih delovnih
pogojih, kjer je motivacija še posebej pomembna z namenom preprečevan-
ja zdravstvenih težav, odhodov zaposlenih in drugih resnih zapletov. Cilj te ra-
ziskave je bil ugotoviti kateri motivacijski elementi vplivajo na splošno zado-
voljstvo z delom. Metode: Pilotno študijo smo izvedli med decembrom 2016 in
februarjem, leta 2017. Udeleženci raziskave študentje izrednega študija Univer-
ze v Reki, Fakultete za zdravstvene vede, Univerze za uporabne znanosti Kar-
lovec in Medicinske fakultete, Univerze v Osjeku. Uporabili smo večdimenzi-
onalno lestvico delovne motivacije. Rezultati: Med udeleženci je bilo 24 (19,8 %)
moških in 102 (81,0 %) žensk. Njihova povprečna starost je bila 31,9 (SD=6,8)
let. Udeleženci so ocenili svoje zadovoljstvo z delom z uporabo deset stopen-
jske ordinalne lestvice, pri čemer ocena 1 pomeni popolnoma nezadovoljen,
ocena 10 pa popolnoma zadovoljen. Rezultati linearne regresije so pokazali,
da 8,8 % variance zadovoljstva z delom razložijo naslednji motivacijski elemen-
ti (p=0,006): ekstrinzična regulacija-socialno, ekstrinzična regulacija- materi-
alno, regulacija preko identifikacije in intrinzična motivacija. Našteti elemen-
ti motivacije najmočneje vplivajo na zadovoljstvo z delom. Diskusija: Rezultati
raziskave so pokazali, da bi bilo potrebno tako s strani medicinskih sester, kot
njihovega managementa izvesti ukrepe za izboljšanje motivacije medicinskih
sester. Ukrepe pa utemeljiti na identificiranih ključnih elementih motivacije za
delo. Zaradi nizkega deleža pojasnjene variance bi bile potreben nadaljnje ra-
ziskave prediktorjev zadovoljstva z delom.
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52