Page 104 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 104
Jezikovno izobraževanje in podjetja

Iz zgornje slike je razvidno, da je večji poudarek na nizkotehnološki
proizvodnji in storitvah, medtem ko je visokotehnološke proizvodnje z
intenzivno uporabo znanja bistveno manj, in sicer le 31 %.
Profil AMP za mala podjetja Slovenije
Po podatkih Evropske komisije iz leta 2012, kakor je tudi razvidno iz
spodnjega grafa, statistični podatki kažejo, da je za Slovenijo značilen
povprečen profil. Pri treh načelih Slovenija pozitivno izstopa, to so na-
čela »misli najprej na male«, »državna pomoč in javno naročanje« ter
»znanje in spretnosti ter inovacije«. Pri ostalih načelih pa smo v povpre-
čju ali pa pod njim. V slabi luči tako izstopa načelo »dostop do finanč-
nih sredstev«. To je zaradi slabih kreditnih pogojev (Evropska komisija
2012), ki se neprestano zaostrujejo – banke torej dajejo vedno manj po-
104 sojil.

Slika 5: Profil AMP malih podjetij v SLO in EU
Vir: Evropska komisija 2012, 3.

Državna pomoč in javna naročanja
Na področju državne pomoči in javnega naročanja se Slovenija odreže
bolje od drugih držav Unije. V Sloveniji namreč MSP-ji dosegajo izrazito
višji delež vrednosti oddanih javnih naročil kot v EU (64 % proti 38 %),
obenem pa mala podjetja pri nas ne prejemajo posebnih državnih pomo-
či (Evropska komisija 2012).

Zaradi nizkega dostopa do e-javnega naročanja (56 %), ki je še ved-
no pod povprečjem EU-ja, se država Slovenija trudi izboljšati obstoječe
stanje z novo zakonodajo. Tako je bila nedavno sprejeta nova zakonoda-
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109