Page 126 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 126
Jezikovno izobraževanje in podjetja

51 % anketiranih podjetij odgovarja, da so zelo dovzetna za položaj tujcev
in v veliko pomoč, 33 %, da so tam le, ko jih kdo potrebuje oziroma pro-
si za pomoč, in
15 %, da smo hladni in nedostopni za tujce. Hipotezo moram ovreči, saj
je prevladujoče mnenje, da smo zelo dovzetni za položaj tujcev pri nas in
smo jim pri tem v veliko pomoč.

Hipoteza 9
Stereotipi imajo velik vpliv pri poslovanju s tujimi kulturami.
Stereotipi so lahko tako prednost kot tudi slabost. Vsak zaposlen ima dru-
gačno videnje in razmišljanje o tujih kulturah. S to hipotezo sem predvi-
deval, da stereotipi igrajo veliko vlogo pri poslovanju s tujimi podjetji. 71
% anketiranih podjetij meni, da imajo stereotipi velik vpliv pri poslovanju
126 s tujimi kulturami, 24 % jih meni, da stereotipi nimajo vpliva na poslova-
nje, ter 5 % je mnenja, da včasih ali le delno vplivajo na poslovanje. Hipo-
tezo s temi ugotovitvami potrjujem.

Hipoteza 10
Poznavanje kulture poslovnih partnerjev lahko prinese podjetju razne
ugodnosti pri sklepanju pogodb, naročilih, dobavah in drugih poslovnih
aktivnostih.
S to hipotezo sem predpostavljal, da podjetja, ki poznajo druge kulture in
običaje, lahko s tem pridobijo več zaupanja ter ugodnosti partnerjev pri
poslovanju. Anketirana podjetja so bila v največjem številu (67 %) mne-
nja, da so poslovni partnerji bolj odprti, pripravljeni za pogovor in po-
pustljivejši pri sklepanju pogodb in dogovorov. 19 % jih je mnenja, da so
dobili različne oblike ugodnosti pri sklepanju poslov, naročilih, dobavah
in ostalih poslovnih aktivnostih. 7 % je mnenja, da ni bilo koristi. 4 % na-
vaja, da so jim poslovni partnerji dali poslovna darila, 3 % pa nič od našte-
tega. S temi ugotovitvami hipotezo potrjuje, saj je okvirno le 10 % mne-
nja, da ni bilo nobene koristi.

Sklep
Ko podjetja pričnejo poslovati s tujimi partnerji, je zelo pomembno, da
poznajo politično in gospodarsko podlago le-teh ter seveda kulturno
ozadje, od koder partner izhaja. Če hoče podjetje dobro sodelovati s tu-
jimi partnerji, morajo tako njegovi zaposleni predstavljati podjetje kot
nadvse izobraženo in prilagodljivo tujim običajem ter tudi imeti širše po-
znavanje jezika ter kulture poslovnega partnerja.
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131