Page 124 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 124
Jezikovno izobraževanje in podjetja
Slika 24 prikazuje število podjetij, ki so mnenja, da stereotipi vpliva-
jo, ne vplivajo ali le delno vplivajo na poslovanje s tujimi kulturami. Naj-
več, torej 104 podjetij (71 %), jih je mnenja, da stereotipi vplivajo na poslo-
vanje, 35 podjetij (24 %) meni, da stereotipi nimajo vpliva na poslovanje.
7 podjetij oziroma 5 % pa je mnenja, da včasih ali le delno vplivajo na po-
slovanje.
Preverjanje hipotez
Hipoteza 1
Slovenska podjetja niso dovolj ozaveščena o jezikovnih in kulturnih pre-
prekah.
Z zastavljeno hipotezo sem predvideval, da slovenska podjetja še vedno
niso dovolj ozaveščena o jezikovnih in kulturnih preprekah v podjetjih.
124 81 % anketiranih podjetij je zelo ozaveščenih, 18 % srednje ozaveščenih in
le 1 % takšnih, kjer ozaveščenosti ne namenjajo nobenega vložka. S temi
ugotovitvami moram hipotezo ovreči.
Hipoteza 2
Podjetja kljub zavedanju, da imajo delno izgubo zaradi neznanja jezikov
in kultur, ne vlagajo dovolj sredstev v izobraževanja.
Pri tej hipotezi sem predvideval, da slovenska podjetja ne vlagajo dovolj
sredstev v izobraževanje o tujih kulturah in jezikih, kljub temu, da lahko
imajo zaradi tega delno izgubo. Hipoteze v tem primeru ne morem ne po-
trditi ne ovreči, kajti 50 % anketiranih podjetij vlaga sredstva v tovrstna
izobraževanja in 50 % podjetjem se to ne zdi smiselno.
Hipoteza 3
V Sloveniji je najbolj zaželeno znanje angleškega jezika.
S to hipotezo sem želel potrditi, da je angleški jezik najbolj uporabljan
tuji jezik v Sloveniji. Anketirana podjetja so imela na voljo izbiro več je-
zikov in največ (31 %) je izbralo angleščino. Sledili so srbščina, hrvašči-
na (25 %) in nemščina (22 %). Z 9 % je bilo označeno nobena od našte-
tih. torej italijanščina, češčina, makedonščina. 6 % je izbralo ruščino, 4 %
francoščino, 2 % španščino in 1 % madžarščino. Hipotezo v tem prime-
ru potrjujem.
Hipoteza 4
Podjetja pri zaposlitvi kandidatov redko preverijo znanje tujih jezikov.
Slika 24 prikazuje število podjetij, ki so mnenja, da stereotipi vpliva-
jo, ne vplivajo ali le delno vplivajo na poslovanje s tujimi kulturami. Naj-
več, torej 104 podjetij (71 %), jih je mnenja, da stereotipi vplivajo na poslo-
vanje, 35 podjetij (24 %) meni, da stereotipi nimajo vpliva na poslovanje.
7 podjetij oziroma 5 % pa je mnenja, da včasih ali le delno vplivajo na po-
slovanje.
Preverjanje hipotez
Hipoteza 1
Slovenska podjetja niso dovolj ozaveščena o jezikovnih in kulturnih pre-
prekah.
Z zastavljeno hipotezo sem predvideval, da slovenska podjetja še vedno
niso dovolj ozaveščena o jezikovnih in kulturnih preprekah v podjetjih.
124 81 % anketiranih podjetij je zelo ozaveščenih, 18 % srednje ozaveščenih in
le 1 % takšnih, kjer ozaveščenosti ne namenjajo nobenega vložka. S temi
ugotovitvami moram hipotezo ovreči.
Hipoteza 2
Podjetja kljub zavedanju, da imajo delno izgubo zaradi neznanja jezikov
in kultur, ne vlagajo dovolj sredstev v izobraževanja.
Pri tej hipotezi sem predvideval, da slovenska podjetja ne vlagajo dovolj
sredstev v izobraževanje o tujih kulturah in jezikih, kljub temu, da lahko
imajo zaradi tega delno izgubo. Hipoteze v tem primeru ne morem ne po-
trditi ne ovreči, kajti 50 % anketiranih podjetij vlaga sredstva v tovrstna
izobraževanja in 50 % podjetjem se to ne zdi smiselno.
Hipoteza 3
V Sloveniji je najbolj zaželeno znanje angleškega jezika.
S to hipotezo sem želel potrditi, da je angleški jezik najbolj uporabljan
tuji jezik v Sloveniji. Anketirana podjetja so imela na voljo izbiro več je-
zikov in največ (31 %) je izbralo angleščino. Sledili so srbščina, hrvašči-
na (25 %) in nemščina (22 %). Z 9 % je bilo označeno nobena od našte-
tih. torej italijanščina, češčina, makedonščina. 6 % je izbralo ruščino, 4 %
francoščino, 2 % španščino in 1 % madžarščino. Hipotezo v tem prime-
ru potrjujem.
Hipoteza 4
Podjetja pri zaposlitvi kandidatov redko preverijo znanje tujih jezikov.