Page 123 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 123
Kulturne in jezikovne prepreke in slovenska podjetja

18. Na kakšen način izdelke razvijate in jih prilagajate za povpraševalce dru-
gih kultur?
Povpraševanje in zahteve na tujih trgih so lahko precej drugačni kot
na slovenskem trgu. Zato morajo podjetja delati analize ter stalno spre-
mljati spremembe, da lahko v hitrosti prilagoditve izdelka ali storitve os-
tanejo konkurenčna tekmecem. Zanimalo me je, kakšne načine razvija-
nja in prilagajanja izdelkov uporabljajo podjetja. Največje število podjetij,
43 (29 %), izdelke razvija in prilagaja z vrhunsko tehnologijo, 41 podje-
tij (28 %) konstantno spremlja povpraševanje v tujih kulturah. 19 podje-
tij (13 %) se prilagaja tako, da izdeluje okolju in domu prijazne izdelke, 11
podjetij (8 %) pa to rešuje z oblikovanjem (design). 32 podjetij oziroma 22
% ne proizvaja izdelkov, ampak ponuja samo storitve.

123

Slika 23: Načini prilagajanja izdelkov za povpraševalce tujih kultur

19. Ali menite, da stereotipi vplivajo na poslovanje s tujimi kulturami?

Slika 24: Vpliv stereotipov na poslovanje s tujimi kulturami
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128