Page 159 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 159
Znanje tujih jezikov in zaposljivost 159
Hipoteza 3
Podjetja so pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v dokumentaciji
navedeno znanje tujih jezikov.
S to hipotezo sem želela ugotoviti, ali so podjetja pri zaposlovanju no-
vih kadrov pozorna na v dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov.
Po zbranih odgovorih sem ugotovila, da je 75,31 % podjetij vedno pozor-
nih na znanje tujih jezikov, navedeno v prijavni dokumentaciji, ter da jih
je 24,69 % na to pozorno, kadar je znanje tujih jezikov pomembno za raz-
pisano prosto delovno mesto. Nihče izmed anketiranih ni nikoli pozoren
na v dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov. S temi ugotovitvami
potrjujem tretjo hipotezo.
Hipoteza 4
Podjetja pri kandidatih za zaposlitev redko preverijo znanje tujih jezikov.
Čeprav so podjetja pozorna na v dokumentaciji navedeno znanje tu-
jih jezikov, pa sem pri tej hipotezi predvidevala, da to znanje le redko pre-
verijo. To hipotezo moram ovreči, saj 59,26 % podjetij znanje tujih jezikov
na razgovoru tudi preveri. Včasih ga preveri 24,69 % podjetij, ne preveri
pa ga le 16,05 % podjetij.
Hipoteza 5
Anketirani v podjetjih menijo, da govorne tujejezične spretnosti pri kan-
didatih povečajo zaposljivost.
S to hipotezo sem želela ugotoviti, katere jezikovne kompetence pri
tujih jezikih pri kandidatih povečajo zaposljivost oziroma če so to pred-
vsem govorne tujejezične spretnosti. Hipotezo potrjujem, saj je raziska-
va pokazala, da po mnenju 41,98 % anketiranih zaposljivost kandidatov
povečajo tujejezične pogovorne spretnosti. Sledijo mu strokovni jezik s
30,86 %, poznavanje besedišča s 23,46 % ter tekoče in hitro pisanje s 3,70
%. Branje po mnenju podjetij ne poveča zaposljivosti kandidatov.
Hipoteza 6
Znanje tujih jezikov je najpomembnejše pri zaposlovanju novih kadrov v
oddelku prodaje.
Potreba po znanju tujih jezikov je v posameznih oddelkih podjetja
različna. S Hipotezo 6 sem predvidevala, da je ta v oddelku prodaje naj-
večja, kar bi pomenilo, da je znanje tujih jezikov najpomembnejše pri za-
poslovanju novih kadrov v oddelek prodaje. Hipotezo potrjujem, saj kar
Hipoteza 3
Podjetja so pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v dokumentaciji
navedeno znanje tujih jezikov.
S to hipotezo sem želela ugotoviti, ali so podjetja pri zaposlovanju no-
vih kadrov pozorna na v dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov.
Po zbranih odgovorih sem ugotovila, da je 75,31 % podjetij vedno pozor-
nih na znanje tujih jezikov, navedeno v prijavni dokumentaciji, ter da jih
je 24,69 % na to pozorno, kadar je znanje tujih jezikov pomembno za raz-
pisano prosto delovno mesto. Nihče izmed anketiranih ni nikoli pozoren
na v dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov. S temi ugotovitvami
potrjujem tretjo hipotezo.
Hipoteza 4
Podjetja pri kandidatih za zaposlitev redko preverijo znanje tujih jezikov.
Čeprav so podjetja pozorna na v dokumentaciji navedeno znanje tu-
jih jezikov, pa sem pri tej hipotezi predvidevala, da to znanje le redko pre-
verijo. To hipotezo moram ovreči, saj 59,26 % podjetij znanje tujih jezikov
na razgovoru tudi preveri. Včasih ga preveri 24,69 % podjetij, ne preveri
pa ga le 16,05 % podjetij.
Hipoteza 5
Anketirani v podjetjih menijo, da govorne tujejezične spretnosti pri kan-
didatih povečajo zaposljivost.
S to hipotezo sem želela ugotoviti, katere jezikovne kompetence pri
tujih jezikih pri kandidatih povečajo zaposljivost oziroma če so to pred-
vsem govorne tujejezične spretnosti. Hipotezo potrjujem, saj je raziska-
va pokazala, da po mnenju 41,98 % anketiranih zaposljivost kandidatov
povečajo tujejezične pogovorne spretnosti. Sledijo mu strokovni jezik s
30,86 %, poznavanje besedišča s 23,46 % ter tekoče in hitro pisanje s 3,70
%. Branje po mnenju podjetij ne poveča zaposljivosti kandidatov.
Hipoteza 6
Znanje tujih jezikov je najpomembnejše pri zaposlovanju novih kadrov v
oddelku prodaje.
Potreba po znanju tujih jezikov je v posameznih oddelkih podjetja
različna. S Hipotezo 6 sem predvidevala, da je ta v oddelku prodaje naj-
večja, kar bi pomenilo, da je znanje tujih jezikov najpomembnejše pri za-
poslovanju novih kadrov v oddelek prodaje. Hipotezo potrjujem, saj kar