Page 198 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 198
Jezikovno izobraževanje in podjetja
žljivimi delovnimi mesti. S to pobudo je poudarjen pomen jezikovnih in
kulturnih sposobnosti ter znanj v zavedanju, da internacionalizacija isto-
časno pomeni priložnost za širitev in grožnjo za podjetja.
V podjetjih, predvsem v MSP, se pogosto pojavlja problem financi-
ranja jezikovnih (in tudi drugih) izobraževanj. Na ravni EU obstaja več
programov, ki omogočajo sofinanciranje izobraževanj in usposabljanj po-
sameznikov in podjetij. Za pridobitev sredstev se je praviloma potrebno
prijaviti na razpise, ki so navadno administrativno zahtevni, tako z vidi-
ka prijave kot poročanja v primeru pridobitve sredstev (Rižnar in Kavčič
2015; Evropska unija b. l.a; Evropska komisija 2007a). Slovenska podje-
tja imajo možnost pridobiti finančna sredstva za izobraževanje in usposa-
bljanje tudi s prijavami na javne razpise na nacionalni ravni. Javne razpise
za izobraževanje zaposlenih navadno objavlja Javni sklad RS za razvoj ka-
198 drov in štipendije. Poleg zahtevne prijave in poročanja so navadno glavna
omejitev še pogoji ustreznosti statusa38 prijavitelja in omejitve glede ciljne
skupine zaposlenih v podjetju. Ti razpisi so skladni z razvojnimi priori-
tetami EU in so najpogosteje usmerjeni v sofinanciranje izobraževanj in
usposabljanj za starejše nad 50 let, zaposlene s statusom invalida ter osebe
s končano osnovno šolo. Namen sofinanciranja je spodbuditi podjetja v
investiranje v nova znanja in kompetence zaposlenih ter na ta način k po-
večanju njihove usposobljenosti, mobilnosti in zaposljivosti (Javni sklad
RS za razvoj kadrov in štipendiranje b. l.). Zavod za zaposlovanje v okviru
programov aktivne politike zaposlovanje brezposelnim osebam omogo-
ča vključevanje v programe usposabljanj, ki omogočajo povečanje njiho-
ve zaposljivosti. Med aktualnimi programi usposabljanj so tudi jezikovna
izobraževanja (ZRSZ b. l.).
Ne glede na možnosti pridobitve sredstev za sofinanciranje izobraže-
vanja in usposabljanja se morajo v podjetjih zavedati, da so vlaganja v jezi-
kovna izobraževanja pomembna, saj znanje pozitivno vpliva na poslovne
rezultate podjetij ter širše gospodarstvo (OMC Group b. l., 34–35).
Jezikovna znanja za zaposlitev in delo
Z vstopom Slovenije v EU sta se želja in potreba po znanju tujih jezikov
precej povečali, saj je znanje vsaj enega tujega jezika pri iskanju zaposlitve
danes obvezno. Znanje več jezikov odpira vrata pri zaposlovanju v tujini.
Na območju Slovenije je prisotno vse več tujih, mednarodnih podjetij,39 ki
od svojih zaposlenih prav tako zahtevajo jezikovna znanja.
38 Upravičenost do sofinanciranja in višina sofinanciranja se razlikuje glede na velikost podjetja. Viš-
je sofinanciranje lahko pričakujejo MSP.
39 Poročilo Inštituta za civilizacijo in kulturo (Brglez idr. 2005) je pokazalo, da tuje lastništvo sicer
žljivimi delovnimi mesti. S to pobudo je poudarjen pomen jezikovnih in
kulturnih sposobnosti ter znanj v zavedanju, da internacionalizacija isto-
časno pomeni priložnost za širitev in grožnjo za podjetja.
V podjetjih, predvsem v MSP, se pogosto pojavlja problem financi-
ranja jezikovnih (in tudi drugih) izobraževanj. Na ravni EU obstaja več
programov, ki omogočajo sofinanciranje izobraževanj in usposabljanj po-
sameznikov in podjetij. Za pridobitev sredstev se je praviloma potrebno
prijaviti na razpise, ki so navadno administrativno zahtevni, tako z vidi-
ka prijave kot poročanja v primeru pridobitve sredstev (Rižnar in Kavčič
2015; Evropska unija b. l.a; Evropska komisija 2007a). Slovenska podje-
tja imajo možnost pridobiti finančna sredstva za izobraževanje in usposa-
bljanje tudi s prijavami na javne razpise na nacionalni ravni. Javne razpise
za izobraževanje zaposlenih navadno objavlja Javni sklad RS za razvoj ka-
198 drov in štipendije. Poleg zahtevne prijave in poročanja so navadno glavna
omejitev še pogoji ustreznosti statusa38 prijavitelja in omejitve glede ciljne
skupine zaposlenih v podjetju. Ti razpisi so skladni z razvojnimi priori-
tetami EU in so najpogosteje usmerjeni v sofinanciranje izobraževanj in
usposabljanj za starejše nad 50 let, zaposlene s statusom invalida ter osebe
s končano osnovno šolo. Namen sofinanciranja je spodbuditi podjetja v
investiranje v nova znanja in kompetence zaposlenih ter na ta način k po-
večanju njihove usposobljenosti, mobilnosti in zaposljivosti (Javni sklad
RS za razvoj kadrov in štipendiranje b. l.). Zavod za zaposlovanje v okviru
programov aktivne politike zaposlovanje brezposelnim osebam omogo-
ča vključevanje v programe usposabljanj, ki omogočajo povečanje njiho-
ve zaposljivosti. Med aktualnimi programi usposabljanj so tudi jezikovna
izobraževanja (ZRSZ b. l.).
Ne glede na možnosti pridobitve sredstev za sofinanciranje izobraže-
vanja in usposabljanja se morajo v podjetjih zavedati, da so vlaganja v jezi-
kovna izobraževanja pomembna, saj znanje pozitivno vpliva na poslovne
rezultate podjetij ter širše gospodarstvo (OMC Group b. l., 34–35).
Jezikovna znanja za zaposlitev in delo
Z vstopom Slovenije v EU sta se želja in potreba po znanju tujih jezikov
precej povečali, saj je znanje vsaj enega tujega jezika pri iskanju zaposlitve
danes obvezno. Znanje več jezikov odpira vrata pri zaposlovanju v tujini.
Na območju Slovenije je prisotno vse več tujih, mednarodnih podjetij,39 ki
od svojih zaposlenih prav tako zahtevajo jezikovna znanja.
38 Upravičenost do sofinanciranja in višina sofinanciranja se razlikuje glede na velikost podjetja. Viš-
je sofinanciranje lahko pričakujejo MSP.
39 Poročilo Inštituta za civilizacijo in kulturo (Brglez idr. 2005) je pokazalo, da tuje lastništvo sicer