Page 195 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 195
Pomen znanja tujih jezikov za gospodarstvo Dravinjske doline 195

tujih jezikov odpira številne priložnosti v podjetništvu in posameznikom
omogoča boljše zaposlitvene možnosti.

Pomen znanja tujih jezikov za podjetja
Delodajalci glede na svoje potrebe vse bolj iščejo kadre s strokovnim zna-
njem in znanjem določenega tujega jezika ali celo več tujih jezikov. Na
Zavodu RS za zaposlovanje (ZRSZ 2009) opažajo, da je znanje tujih je-
zikov vedno pogostejša zahteva pri iskanju novih sodelavcev. Za nekate-
re poklice, še posebej tiste, kjer se zahteva višja raven strokovne izobraz-
be,34 je znanje vsaj enega tujega jezika nujno za zaposlitev in ga zahteva več
kot 80 % delodajalcev. Vse več delodajalcev zahteva znanje dveh tujih jezi-
kov, pri čemer je kot zahteva najpogosteje naveden angleški jezik, sledi pa
nemški jezik. V nekaterih dejavnostih se išče kombinirano znanje več tu-
jih jezikov glede na specifiko potreb delovnega mesta,35 kar je v povezavi s
tujimi trgi, kjer podjetje nastopa (ZRSZ 2009, 6–8).

Raziskava Eurobarometra, ki je bila opravljena leta 2010 (Evropska
komisija 2010a), je pokazala, da so za evropske delodajalce pri zaposlo-
vanju diplomantov poleg strokovnih kompetenc in računalniških veščin
pomembne tudi druge, tako imenovane mehke veščine. Kar 96 % deloda-
jalcev od novih sodelavcev pričakuje komunikacijske veščine, 67 % zna-
nje tujih jezikov (33 % je ocenilo znanje tujih jezikov za zelo pomembno
in 34 % za precej pomembno). Kar 28 % delodajalcev je zaposlilo diplo-
mante iz drugih članic EU, 18 % diplomante izven EU. Med podjetji, ki
poslujejo mednarodno, je za 48 % znanje tujih jezikov najpomembnejša
veščina prihodnosti.

Znanje tujih jezikov je eden izmed ključnih dejavnikov pri dosega-
nju gospodarske rasti in konkurenčnosti podjetja. V tem zavedanju se je
v preteklih letih na ravni EU izvajalo več raziskav. Glede na ugotovitve
študije ELAN (Hagen, Foreman-Peck in Davila-Phillipon 2006) znanje
tujih jezikov pomembno vpliva na uspešnost izvozne usmerjenosti MSP.
Pomemben del podjetij izgubi posel zaradi komunikacijskih ovir. Po tej
raziskavi je med tujimi jeziki najpomembnejša angleščina, ki predstavlja
jezik, potreben za dostop do izvoznih trgov. Največkrat je povezovalni
jezik komunikacije tudi med tistimi, ki jim angleščina ni materni jezik,
je pa za dolgotrajne poslovne odnose potrebno poznati jezik poslovnega

34 Takšni poklici so predvsem inženirji elektronike in telekomunikacij, poslovni sekretarji, nabavni
referenti ter analitiki in snovalci informacijskih sistemov.

35 Znanje največ različnih tujih jezikov se pričakuje na delovnih mestih za tehnične in komercialne
referente za prodajo.
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200