Page 289 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 289
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje za 21. stoletje 289
lo poznane ne samo bodočim udeležencem, ampak tudi širši za-
interesirani javnosti.
Za kakovosten sistem bi bilo treba vzpostaviti enovit informacijski
sistem različnih izvajalcev in ustvariti boljši pretok informacij o progra-
mih in storitvah, ki jih ponujajo (prav tam). Vsak andragoški ciklus se
začne z ugotavljanjem potreb. Tudi znotraj dokumentov, ki opredeljuje-
jo strategijo vseživljenjskosti izobraževanja, najdemo opozorila o ugota-
vljanju potreb in približevanju izobrazbe lokalnim ravnem ter posame-
znikom. Nujno je zagotavljati možnosti za individualne rešitve in pomoč
(Ferletič 2003, 36).
Empirični del
V tem poglavju so predstavljeni rezultati opravljene raziskave.
Opis vzorca
Naš vzorec predstavljajo ljudje srednje generacije. Anketo smo izvedli s
pomočjo spletne strani 1-ka.si. Postavili smo jo na spletno stran, nato pa
povezavo do nje poslali znancem in prijateljem po e-pošti. Anketa je pote-
kala od 18. 4. 2016 do 27. 5. 2016. Predvidevali smo, da bo izpolnjenih 100
anketnih vprašalnikov, kar bi zadostovalo za nadaljnjo statistično obde-
lavo, vendar pa je anketo izpolnilo kar 127 oseb. Povezavo smo poslali 50
ljudem, kar pomeni, da so ti naprej posredovali naš vprašalnik. Ponovnih
povabil nismo pošiljali, saj se nam to ni zdelo potrebno.
Končni vzorec, vključen v analizo, tako šteje 127 izpolnjenih anket.
Ta vzorec predstavlja za raziskavo uporaben vzorec.
Metode zbiranja in obdelave podatkov
Podatke za obdelavo smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika (Pri-
loga 1), ki je bil sestavljen iz 17 vprašanj. Vprašalnik je bil sestavljen iz
nagovora in vprašanj večinoma zaprtega tipa. Najprej je vseboval nekaj
demografskih podatkov (starost, zaposlitveni status, dosežena stopnja iz-
obrazbe), nato pa vprašanja, ki so se nanašala na posameznikovo jezikov-
no izobraževanje (koliko jezikov obvlada itd., ali se trenutno jezikovno iz-
obražuje).
Pri preverjanju hipotez smo si pomagali s programom za statistično
obdelavo SPSS, verzije 17.
lo poznane ne samo bodočim udeležencem, ampak tudi širši za-
interesirani javnosti.
Za kakovosten sistem bi bilo treba vzpostaviti enovit informacijski
sistem različnih izvajalcev in ustvariti boljši pretok informacij o progra-
mih in storitvah, ki jih ponujajo (prav tam). Vsak andragoški ciklus se
začne z ugotavljanjem potreb. Tudi znotraj dokumentov, ki opredeljuje-
jo strategijo vseživljenjskosti izobraževanja, najdemo opozorila o ugota-
vljanju potreb in približevanju izobrazbe lokalnim ravnem ter posame-
znikom. Nujno je zagotavljati možnosti za individualne rešitve in pomoč
(Ferletič 2003, 36).
Empirični del
V tem poglavju so predstavljeni rezultati opravljene raziskave.
Opis vzorca
Naš vzorec predstavljajo ljudje srednje generacije. Anketo smo izvedli s
pomočjo spletne strani 1-ka.si. Postavili smo jo na spletno stran, nato pa
povezavo do nje poslali znancem in prijateljem po e-pošti. Anketa je pote-
kala od 18. 4. 2016 do 27. 5. 2016. Predvidevali smo, da bo izpolnjenih 100
anketnih vprašalnikov, kar bi zadostovalo za nadaljnjo statistično obde-
lavo, vendar pa je anketo izpolnilo kar 127 oseb. Povezavo smo poslali 50
ljudem, kar pomeni, da so ti naprej posredovali naš vprašalnik. Ponovnih
povabil nismo pošiljali, saj se nam to ni zdelo potrebno.
Končni vzorec, vključen v analizo, tako šteje 127 izpolnjenih anket.
Ta vzorec predstavlja za raziskavo uporaben vzorec.
Metode zbiranja in obdelave podatkov
Podatke za obdelavo smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika (Pri-
loga 1), ki je bil sestavljen iz 17 vprašanj. Vprašalnik je bil sestavljen iz
nagovora in vprašanj večinoma zaprtega tipa. Najprej je vseboval nekaj
demografskih podatkov (starost, zaposlitveni status, dosežena stopnja iz-
obrazbe), nato pa vprašanja, ki so se nanašala na posameznikovo jezikov-
no izobraževanje (koliko jezikov obvlada itd., ali se trenutno jezikovno iz-
obražuje).
Pri preverjanju hipotez smo si pomagali s programom za statistično
obdelavo SPSS, verzije 17.