Page 98 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 98
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

Tabela 11. Seznam mest odgovornosti po USALI.

DOBIČKOVNI CENTRI        

1. Nastanitev 2. Hrana in pijača 3.x Ostali poslovni oddelki

  3.1 golf in golf prodajalna

  3.2 Zdravstveno-turistična/
spa ponudba

  3.3 Parking

  3.xx Manjši oddelki

    Transport

    Pranje perila za goste

    Bazen in plaža

    Igralništvo

        itd.

PRIHODKOVNI CENTER        

4. Ostali razni prihodki Provizije, najem prostorov in opreme, garancije, odpovedi …

STROŠKOVNI CENTRI        

5. Administracija in splošni str. 6. Informacijsko teleko- 7. Prodaja in marketing
munikacijski sistemi

8. Investicijsko in tekoče vzdr- 9. Energenti/komunal- 10. Upravljalske provizije
ževanje ne storitve

11. Prihodki in odhodki od 12. Pralnica perila 13. Prehrana zaposlenih
drugih aktivnosti

14. Plače in ostali dohodki      

Vir: AHLA 2014.

Zaradi navedenih posebnosti USALI omogoča uvedbo računovodstva odgovor-
nosti ob decentralizirani organizacijski strukturi celotne hotelske korporacije, hotela
in oddelkov znotraj hotela. Decentralizirana organizacijska struktura predvideva ob-
vladljive organizacijske enote, mesta odgovornosti (stroškovna, prihodkovna, dobičk-
ovna in naložbena mesta odgovornosti) s pristojnim managerjem, ki lahko vpliva na
dejavnike mesta odgovornosti, ga obvladuje in zanj odgovarja. Na ta način je nagrajeva-
nje pristojnih managerjev povezano in odvisno od uspešnosti mesta odgovornosti. Me-
todologija USALI definira načela oblikovanja mest odgovornosti ter predstavitev nači-
na poročanja, tako na ravni mest odgovornosti kot za višje ravni poslovodstva in tudi za
lastnike ter ostale zunanje uporabnike. Koncept mest odgovornosti je zastavljen tako,
da so dobičkovna in prihodkovna mesta odgovornosti ločena od stroškovnih mest od-

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103