Page 14 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević. 2017. Marketizacijski diskurz v izobraževanju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 14
2 O marketizaciji skozi dekonstrukcijo
2.1 Viri podatkov
Pri razčlenjevanju in analiziranju smo preučevali »policy« dokumente
Evropske unije s področja visokega šolstva, dokumente slovenske viso-
košolske razvojne politike, razprave in znanstvene članke o marketiza-
ciji visokega šolstva. Uporabljeni so bili sekundarni viri podatkov v te-
kstualizirani obliki. Izvedena je bila dekonstrukcija z diskurzivno ana-
lizo vsebin člankov na temo marketizacije visokošolskega izobraževa-
nja v revijah: Šolsko polje, Šolski razgledi, Družboslovne razprave, Vodenje
v vzgoji in izobraževanju, Teorija in praksa ter Sodobna pedagogika od leta
2000 do 2012.
Šolsko polje je znanstvena revija za teorijo ter raziskave vzgoje in izo-
braževanja, običajno izide v treh dvojnih številkah letno, izdajatelja pa
sta Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja in Pedagoški inšti-
tut. Šolski razgledi so strokovnoinformativni štirinajstdnevnik, name-
njen izobraževanju, vzgoji, znanosti in kulturi, izdaja ga podjetje Šolski
razgledi, d. o. o. Revija Družboslovne razprave izhaja trikrat letno, obrav-
nava vsebine s področja sociologije, komunikologije, politologije in kul-
turologije ter tem raziskovalnim področjem bližnjih družboslovnih di-
sciplin, izdaja pa jo Slovensko sociološko društvo. Revijo Vodenje v vzgoji
in izobraževanju izdaja Šola za ravnatelje dvakrat letno, namenjena je
strokovnim in teoretičnim pogledom na vodenje v izobraževanju. Te-
orija in praksa je interdisciplinarna družboslovna revija izhaja šestkrat
letno, namenjena področjem za področje politologije, sociologije, no-
vinarstva, komunikologije, obramboslovja in kulturologije, izdaja pa jo
Fakulteta za družbene vede na Univerzi v Ljubljani. Sodobna pedagogika
je znanstvena revija za pedagoške vede, izhaja štirikrat letno pri Zvezi
društev pedagoških delavcev Slovenije.
V končni verziji smo tako uporabili 27 člankov iz znanstvenih revij.
Kriterij za izbiro revij je bil, da »pokrivajo« področje družboslovja in ob-
javljajo tudi članke s tematiko visokega šolstva. V zaključku smo izbrali
sedem revij: Teorija in praksa (t p), Družboslovne razprave (dr), Sodobna
pedagogika (sp), Uprava (u), Šolski razgledi (šr), Naše gospodarstvo (n g)
ter Vodenje v vzgoji in izobraževanju (v v i) (preglednica 2.1). Šolske raz-
glede sicer uvrščamo med časnike, vendar s specifično vsebino, saj je v
kolofonu zapisano, da je to strokovnoizobraževalni časnik za vzgojo, iz-
obraževanje, znanost in kulturo. V preglednici 2.2 je podrobnejši pregled
avtorjev skupaj z naslovi obravnavanih člankov ter ime revije, v kateri
je članek objavljen.
12
2.1 Viri podatkov
Pri razčlenjevanju in analiziranju smo preučevali »policy« dokumente
Evropske unije s področja visokega šolstva, dokumente slovenske viso-
košolske razvojne politike, razprave in znanstvene članke o marketiza-
ciji visokega šolstva. Uporabljeni so bili sekundarni viri podatkov v te-
kstualizirani obliki. Izvedena je bila dekonstrukcija z diskurzivno ana-
lizo vsebin člankov na temo marketizacije visokošolskega izobraževa-
nja v revijah: Šolsko polje, Šolski razgledi, Družboslovne razprave, Vodenje
v vzgoji in izobraževanju, Teorija in praksa ter Sodobna pedagogika od leta
2000 do 2012.
Šolsko polje je znanstvena revija za teorijo ter raziskave vzgoje in izo-
braževanja, običajno izide v treh dvojnih številkah letno, izdajatelja pa
sta Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja in Pedagoški inšti-
tut. Šolski razgledi so strokovnoinformativni štirinajstdnevnik, name-
njen izobraževanju, vzgoji, znanosti in kulturi, izdaja ga podjetje Šolski
razgledi, d. o. o. Revija Družboslovne razprave izhaja trikrat letno, obrav-
nava vsebine s področja sociologije, komunikologije, politologije in kul-
turologije ter tem raziskovalnim področjem bližnjih družboslovnih di-
sciplin, izdaja pa jo Slovensko sociološko društvo. Revijo Vodenje v vzgoji
in izobraževanju izdaja Šola za ravnatelje dvakrat letno, namenjena je
strokovnim in teoretičnim pogledom na vodenje v izobraževanju. Te-
orija in praksa je interdisciplinarna družboslovna revija izhaja šestkrat
letno, namenjena področjem za področje politologije, sociologije, no-
vinarstva, komunikologije, obramboslovja in kulturologije, izdaja pa jo
Fakulteta za družbene vede na Univerzi v Ljubljani. Sodobna pedagogika
je znanstvena revija za pedagoške vede, izhaja štirikrat letno pri Zvezi
društev pedagoških delavcev Slovenije.
V končni verziji smo tako uporabili 27 člankov iz znanstvenih revij.
Kriterij za izbiro revij je bil, da »pokrivajo« področje družboslovja in ob-
javljajo tudi članke s tematiko visokega šolstva. V zaključku smo izbrali
sedem revij: Teorija in praksa (t p), Družboslovne razprave (dr), Sodobna
pedagogika (sp), Uprava (u), Šolski razgledi (šr), Naše gospodarstvo (n g)
ter Vodenje v vzgoji in izobraževanju (v v i) (preglednica 2.1). Šolske raz-
glede sicer uvrščamo med časnike, vendar s specifično vsebino, saj je v
kolofonu zapisano, da je to strokovnoizobraževalni časnik za vzgojo, iz-
obraževanje, znanost in kulturo. V preglednici 2.2 je podrobnejši pregled
avtorjev skupaj z naslovi obravnavanih člankov ter ime revije, v kateri
je članek objavljen.
12