Page 146 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 146
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

ka neprekinjenosti napajanja: povprečno trajanje prekinitev napajanja v
sistemu (SAIDI3) in povprečno frekvenco prekinitev napajanja v sistemu
(SAIFI4). SAIDI je razmerje med vsoto trajanja prekinitev napajanja po-
sameznih uporabnikov v določenem časovnem intervalu in celotnim šte-
vilom uporabnikov v sistemu za čas trajanja tega časovnega intervala. SA-
IFI je razmerje med celotnim številom prekinitev napajanja uporabnikov
v določenem časovnem intervalu in celotnim številom uporabnikov v sis-
temu za čas trajanja tega časovnega intervala (Agencija za energijo 2016b,
6955). Pri kazalnikih SAIDI in SAIFI smo upoštevali le nenačrtovane
dolgotrajne prekinitve (daljše od treh minut), ki so posledica lastnih vzro-
kov, tj. obvladovanja procesov. V analizi torej nismo upoštevali načrtova-
nih prekinitev zaradi tujih vplivov in višje sile ter načrtovanih prekinitev
zaradi vzdrževanj, obnov ipd. Vrednosti kazalnikov SAIDI in SAIFI smo
146 pridobili iz »Poročila o stanju na področju energetike v Sloveniji v letu
2014« (Republika Slovenija, Ministrstvo za infrastrukturo 2015a, 24).

Glede na javno dostopne podatke smo v analizo vključili skupaj 8 ka-
zalnikov uspešnosti organizacij, 6 ekonomskih in 2 kazalnika neprekinje-
nosti napajanja.

Analiza in predstavitev rezultatov
Zaradi števila managerjev v elektrodistribucijskih organizacijah in s tem
povezanih majhnih vzorcev (med 11 in 17 izpolnjenih vprašalnikov, le v
eni organizaciji 32) ter le 8 kazalnikov uspešnosti niso izpolnjeni pogoji
za uporabo parametričnih statističnih metod ali neparametričnih testov.

Zato smo izbrane rezultate lahko le medsebojno primerjali in jih ran-
girali po uspešnosti. Na osnovi tako dobljenih rangov smo izračunali nji-
hove povprečne vrednosti in jih primerjali z izmerjenimi vrednostmi pro-
cesne usmerjenosti ter tako pridobili vpogled v morebitno povezanost
zrelosti procesne usmerjenosti in poslovne uspešnosti obravnavanih or-
ganizacij.

Potek analize in rezultati so prikazani v Prilogi 4. Ker gre za medse-
bojne primerjave med elektrodistribucijskimi organizacijami, so namesto
nazivov organizacij uporabljene oznake A, B, C, D in E. Rezultati anali-
ze kažejo, da se razvrstitev uspešnosti organizacij na osnovi obravnava-
nih kazalnikov v celoti ujema z razvrstitvijo izmerjenih ravni procesne
usmerjenosti. Poslovno najuspešnejša organizacija ima tudi najvišjo raven
izmerjene procesne usmerjenosti in obratno. Pri najmanj poslovno uspeš-
ni organizaciji smo izmerili najnižjo raven procesne usmerjenosti. Seve-

3 Angl. System Average Interruption Duration Index.
4 Angl. System Average Interruption Frequency Index.
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151