Page 149 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 149
Sklep

V pogojih globalizacije poslovanja, interneta in e-poslovanja ter številnih
vedno novih tehnologij je potreba po procesni usmerjenosti in delovanju
organizacij še toliko večja. Za uspešno razvijanje in udejanjanje procesne
usmerjenosti sta najpomembnejša zavedanje vodstva o njenem pomenu
in vplivu na uspešnost poslovanja ter celostni, strateški pristop k mana-
gementu poslovnih procesov. To pomeni, da je BPM integralni del ma-
nagementa organizacije, ki sloni na procesni arhitekturi in povezanosti
procesov s strategijo, cilji in politikami organizacije. Predpogoj uspešne-
ga managementa je upravljanje procesov, ki vzpostavlja pogoje ter skozi
usmeritve in nadzor nenehno zagotavlja pričakovane rezultate procesov
v podporo uresničevanju strategije. Ob zavedanju in vključenosti vodstva
so ključni dejavniki uspešnega BPM nedvoumno določeno in razumljeno
skrbništvo procesov, pravi kazalniki za merjenje uspešnosti procesov, pro-
cesom prijazna organizacijska kultura ter procesno naravnan informacij-
ski sistem. Težave na področju merjenja in ocenjevanja uspešnosti proce-
sov pogosto izvirajo iz dejstva, da cilji procesov niso izpeljani iz strateških
ciljev organizacije. V praksi se BPM potrjuje kot primeren način inovira-
nja in transformiranja organizacij ter razvijanja njihove agilnosti. Vendar
tudi sam BPM potrebuje spremembe, ki jih v dobi digitalizacije v največji
meri narekuje hiter razvoj informacijskih in komunikacijskih tehnologij.
Čeprav številni avtorji poudarjajo pomen procesne usmerjenosti za po-
slovno uspešnost organizacij, pa na podlagi pregleda obsežne literature na
tem področju še vedno ni celovitih raziskav, ki bi nedvoumno potrjevale
pozitiven vpliv procesne usmerjenosti na uspešnost poslovanja.
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154