Page 149 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 149
Sklep
V pogojih globalizacije poslovanja, interneta in e-poslovanja ter številnih
vedno novih tehnologij je potreba po procesni usmerjenosti in delovanju
organizacij še toliko večja. Za uspešno razvijanje in udejanjanje procesne
usmerjenosti sta najpomembnejša zavedanje vodstva o njenem pomenu
in vplivu na uspešnost poslovanja ter celostni, strateški pristop k mana-
gementu poslovnih procesov. To pomeni, da je BPM integralni del ma-
nagementa organizacije, ki sloni na procesni arhitekturi in povezanosti
procesov s strategijo, cilji in politikami organizacije. Predpogoj uspešne-
ga managementa je upravljanje procesov, ki vzpostavlja pogoje ter skozi
usmeritve in nadzor nenehno zagotavlja pričakovane rezultate procesov
v podporo uresničevanju strategije. Ob zavedanju in vključenosti vodstva
so ključni dejavniki uspešnega BPM nedvoumno določeno in razumljeno
skrbništvo procesov, pravi kazalniki za merjenje uspešnosti procesov, pro-
cesom prijazna organizacijska kultura ter procesno naravnan informacij-
ski sistem. Težave na področju merjenja in ocenjevanja uspešnosti proce-
sov pogosto izvirajo iz dejstva, da cilji procesov niso izpeljani iz strateških
ciljev organizacije. V praksi se BPM potrjuje kot primeren način inovira-
nja in transformiranja organizacij ter razvijanja njihove agilnosti. Vendar
tudi sam BPM potrebuje spremembe, ki jih v dobi digitalizacije v največji
meri narekuje hiter razvoj informacijskih in komunikacijskih tehnologij.
Čeprav številni avtorji poudarjajo pomen procesne usmerjenosti za po-
slovno uspešnost organizacij, pa na podlagi pregleda obsežne literature na
tem področju še vedno ni celovitih raziskav, ki bi nedvoumno potrjevale
pozitiven vpliv procesne usmerjenosti na uspešnost poslovanja.
V pogojih globalizacije poslovanja, interneta in e-poslovanja ter številnih
vedno novih tehnologij je potreba po procesni usmerjenosti in delovanju
organizacij še toliko večja. Za uspešno razvijanje in udejanjanje procesne
usmerjenosti sta najpomembnejša zavedanje vodstva o njenem pomenu
in vplivu na uspešnost poslovanja ter celostni, strateški pristop k mana-
gementu poslovnih procesov. To pomeni, da je BPM integralni del ma-
nagementa organizacije, ki sloni na procesni arhitekturi in povezanosti
procesov s strategijo, cilji in politikami organizacije. Predpogoj uspešne-
ga managementa je upravljanje procesov, ki vzpostavlja pogoje ter skozi
usmeritve in nadzor nenehno zagotavlja pričakovane rezultate procesov
v podporo uresničevanju strategije. Ob zavedanju in vključenosti vodstva
so ključni dejavniki uspešnega BPM nedvoumno določeno in razumljeno
skrbništvo procesov, pravi kazalniki za merjenje uspešnosti procesov, pro-
cesom prijazna organizacijska kultura ter procesno naravnan informacij-
ski sistem. Težave na področju merjenja in ocenjevanja uspešnosti proce-
sov pogosto izvirajo iz dejstva, da cilji procesov niso izpeljani iz strateških
ciljev organizacije. V praksi se BPM potrjuje kot primeren način inovira-
nja in transformiranja organizacij ter razvijanja njihove agilnosti. Vendar
tudi sam BPM potrebuje spremembe, ki jih v dobi digitalizacije v največji
meri narekuje hiter razvoj informacijskih in komunikacijskih tehnologij.
Čeprav številni avtorji poudarjajo pomen procesne usmerjenosti za po-
slovno uspešnost organizacij, pa na podlagi pregleda obsežne literature na
tem področju še vedno ni celovitih raziskav, ki bi nedvoumno potrjevale
pozitiven vpliv procesne usmerjenosti na uspešnost poslovanja.