Page 150 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

Organizacije z razvijanjem zmogljivosti procesov, managementa pro-
cesov in procesne usmerjenosti dosegajo višnje stopnje zrelosti in s tem
odličnosti procesov in rezultatov. Zrelostni modeli organizacijam poma-
gajo ocenjevati doseženo stopnjo na poti v odličnost poslovnih procesov.
V zadnjih dveh desetletjih je bilo razvitih na desetine modelov za oce-
njevanje zrelosti procesov, zrelosti managementa procesov in zrelosti pro-
cesne usmerjenosti. Čeprav praksa potrjuje njihovo uporabnost za neneh-
no izboljševanje, pa še ni celovite primerjalne študije zrelostnih modelov
z vidika koristnosti uporabe pri povečevanju uspešnosti procesov in po-
slovne uspešnosti organizacij.
150

Slika 34: Statistično ovrednotene ocene elementov procesne usmerjenosti

Rezultati merjenja zrelosti procesne usmerjenosti v elektroenergetski
dejavnosti kažejo, da ta kljub dolgoletnemu ukvarjanju s procesi, uvaja-
nju procesnega pristopa, certificiranim sistemom vodenja in informati-
zaciji poslovanja ni visoka. Glede trditve »Naša organizacija je zelo pro-
cesno usmerjena« so se v raziskavo zajeti managerji v povprečju strinjali,
vendar znaša povprečna ocena le 4,73. Skoraj identično oceno smo dobili
s statističnim ovrednotenjem izmerjenih vrednosti posameznih elemen-
tov procesne usmerjenosti (povprečna vrednost 4,68). Najbolje ocenjeni
elementi procesne usmerjenosti so opredeljenost in dokumentiranje pro-
cesov (5,21), strateški vidik (4,93) in merjenje (4,92). Opredeljenost in do-
kumentiranje je pričakovano najvišje ocenjen element, saj kar 70,8 % an-
ketiranih meni, da imajo v organizaciji posebno organizacijsko enoto ali
del organizacijske enote, ki lastnikom procesov pri tem zagotavlja stro-
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155