Page 164 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 164
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
Primerjava pomembnejših rezultatov raziskave med obema vidikoma
za atribute privlačnosti prizorišča
Za merjenje dejavnikov privlačnosti prizorišča smo za oba neodvisna
vzorca predvideli pomensko enake spremenljivke znotraj petih dimenzij,
kar se je izražalo tudi v istovetnosti kategorij v anketnem vprašalniku.
Glede na rezultate faktorske analize se je izkazalo, da lahko tako za vzo-
rec udeležencev kot ponudnikov oblikujemo po tri dejavnike privlačnos-
ti prizorišča. Pri tem so rezultati pokazali, da je dejavnik organiziranosti
prizorišča zelo podoben pri obeh vzorcih, čeprav ga opredeljujejo neko-
liko drugačne spremenljivke. Po dva dejavnika pa sta med vzorcema vse-
binsko različna in nakazujeta posebnosti stališč, ki jih do prizorišča obli-
kuje vsaka skupina. Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da so mnenja
tako udeležencev kot ponudnikov o privlačnostih prizorišča medsebojno
164 različna, kar lahko pomeni tudi, da pri izbiri prizorišča in s tem oblikova-
nju potencialnega obiska destinacije nastopajo različni dejavniki pri obeh
skupinah deležnikov.
Rezultati faktorske analize atributov privlačnosti konference
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize atributov privlač-
nosti konference ločeno glede na vidik udeležencev in vidik ponudnikov.
Vidik udeleženca
Ob prvem poskusu smo v model vključili vseh 21 spremenljivk, to je tr-
ditve iz drugega dela vprašalnika, ki je bil namenjen preverjanju mnenja
v vzorcu udeležencev, nanašajo pa se na sklop trditev v zvezi s konferen-
co.9 Preverjanje njihove primernosti za vključitev v faktorsko analizo je
povzročilo izključitev 9 spremenljivk,10 pri čemer smo najprej izločili spre-
menljivke z nizko vrednostjo komunalitet po ekstrakciji, po vnovičnem
preverjanju pa tudi tiste s prenizko vrednostjo faktorskih uteži. Po vse-
binskem preverjanju smo se odločili, da v modelu obdržimo 1 spremen-
ljivko z relativno nizko vrednostjo komunalitete (0,273), saj njena odstra-
9 V pojasnilo dodajamo, da je konferenca mišljena kot generični pojem, saj gre v raziskavi za konfer-
ence, kongrese, znanstvena srečanja, ki niso korporativnega značaja in jih po tipologiji poslovnih
srečanj uvrščamo med srečanja združenj.
10 Izključene spremenljivke so: rQ8d – Pri odločitvi za organizacijo konference ne preverjamo vse-
binskega ali časovnega sovpadanja z drugimi konferencami, Q8a – Visoka cena kotizacije je po-
gosto vzrok za neudeležbo na konferenci, rQ7c – Obisk konference ni primerna priložnost za
srečanje z znanci in s prijatelji, rQ9d – Pred- in pokonferenčni program za udeležence konference
ni bistven pri obisku konference, rQ9c – Potek programa konference za udeležence ni bistven pri
obisku konference.
Primerjava pomembnejših rezultatov raziskave med obema vidikoma
za atribute privlačnosti prizorišča
Za merjenje dejavnikov privlačnosti prizorišča smo za oba neodvisna
vzorca predvideli pomensko enake spremenljivke znotraj petih dimenzij,
kar se je izražalo tudi v istovetnosti kategorij v anketnem vprašalniku.
Glede na rezultate faktorske analize se je izkazalo, da lahko tako za vzo-
rec udeležencev kot ponudnikov oblikujemo po tri dejavnike privlačnos-
ti prizorišča. Pri tem so rezultati pokazali, da je dejavnik organiziranosti
prizorišča zelo podoben pri obeh vzorcih, čeprav ga opredeljujejo neko-
liko drugačne spremenljivke. Po dva dejavnika pa sta med vzorcema vse-
binsko različna in nakazujeta posebnosti stališč, ki jih do prizorišča obli-
kuje vsaka skupina. Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da so mnenja
tako udeležencev kot ponudnikov o privlačnostih prizorišča medsebojno
164 različna, kar lahko pomeni tudi, da pri izbiri prizorišča in s tem oblikova-
nju potencialnega obiska destinacije nastopajo različni dejavniki pri obeh
skupinah deležnikov.
Rezultati faktorske analize atributov privlačnosti konference
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize atributov privlač-
nosti konference ločeno glede na vidik udeležencev in vidik ponudnikov.
Vidik udeleženca
Ob prvem poskusu smo v model vključili vseh 21 spremenljivk, to je tr-
ditve iz drugega dela vprašalnika, ki je bil namenjen preverjanju mnenja
v vzorcu udeležencev, nanašajo pa se na sklop trditev v zvezi s konferen-
co.9 Preverjanje njihove primernosti za vključitev v faktorsko analizo je
povzročilo izključitev 9 spremenljivk,10 pri čemer smo najprej izločili spre-
menljivke z nizko vrednostjo komunalitet po ekstrakciji, po vnovičnem
preverjanju pa tudi tiste s prenizko vrednostjo faktorskih uteži. Po vse-
binskem preverjanju smo se odločili, da v modelu obdržimo 1 spremen-
ljivko z relativno nizko vrednostjo komunalitete (0,273), saj njena odstra-
9 V pojasnilo dodajamo, da je konferenca mišljena kot generični pojem, saj gre v raziskavi za konfer-
ence, kongrese, znanstvena srečanja, ki niso korporativnega značaja in jih po tipologiji poslovnih
srečanj uvrščamo med srečanja združenj.
10 Izključene spremenljivke so: rQ8d – Pri odločitvi za organizacijo konference ne preverjamo vse-
binskega ali časovnega sovpadanja z drugimi konferencami, Q8a – Visoka cena kotizacije je po-
gosto vzrok za neudeležbo na konferenci, rQ7c – Obisk konference ni primerna priložnost za
srečanje z znanci in s prijatelji, rQ9d – Pred- in pokonferenčni program za udeležence konference
ni bistven pri obisku konference, rQ9c – Potek programa konference za udeležence ni bistven pri
obisku konference.