Page 167 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 167
Empirični del 167
Iz matrike faktorskih uteži vidimo, da največje število spremenljivk
izkazuje relativno močan vpliv prvega faktorja, pri čemer delež celotne
pojasnjene variance znaša 22,6 %. Poimenovali smo ga vsebinski vidik kon-
ferenc. Z njim se po mnenju udeležencev povezujejo pridobivanje novih
znanj in zanimivi prispevki na konferenci pa tudi sodelovanje oziroma
prisotnost uglednih govorcev. Morda nekoliko presenečajo spremenljiv-
ke, ki se na vsebino navezujejo kot priložnost za srečanje s specialisti v
stroki, izmenjava izkušenj ali iskanje novih možnosti, kar pa povezuje-
mo s tem, da so takšna srečanja in izmenjava izkušenj namenjeni pred-
vsem iskanju novih vsebin in ne morda konkretno mreženju. Vsebinski
vidik konference je tudi sicer dejavnik, ki se pretežno v vseh raziskavah,
ki merijo mnenja udeležencev konferenc, pojavlja kot močan pritegoval-
ni element.
Kot drugi dejavnik smo opredelili mreženje, ki pojasnjuje 15,8 % vari-
abilnosti v vzorcu. Zaznamujejo ga priložnosti za iskanje novih poslovnih
partnerjev ter srečanje z njimi, obe spremenljivki pa imata tudi relativno
močne uteži, kar nedvomno potrjuje, da je poleg vsebine prav mreženje s
poslovnimi partnerji, bodisi tistimi, ki jih udeleženci srečujejo prvič, bo-
disi tistimi, s katerimi že imajo navezane poslovne stike, pomembna pri-
vlačnost konference.
Tretji dejavnik, ki pojasnjuje 9,3-% delež celotne variance, smo ozna-
čili kot ugled konference. Nanj se navezujejo spremenljivke, ki označujejo
mnenje drugih; to so na eni strani pripadniki strokovne javnosti, na drugi
pa prijatelji udeležencev. Ti lahko za udeleženca predstavljajo referenčno
točko pri odločanju za udeležbo na konferenci.
Četrti dejavnik smo imenovali vrednostni vidik konference, pojasnju-
je 8,2 % variabilnosti v vzorcu. Vrednost konference je mogoče povezati
z njeno ekonomsko vrednostjo, ki jo izraža razmerje med ceno in kako-
vostjo konference. Vrednost konference je mogoče razumeti tudi kot nje-
no vsebinsko vrednost, saj naj bi udeleženca za njegovo izbiro konference
prepričale novosti konference glede na predhodne oziroma prejšnje.
Izračun kazalnikov zanesljivosti nam pove, da imata prvi (0,83) in
drugi dejavnik (0,92) vrednosti kazalnika, ki pomenita zgledno zaneslji-
vost, medtem ko imata tretji (0,63) in četrti (0,60) dejavnik mero zaneslji-
vosti, ki kaže na zmerno zanesljivost.
V okviru preučevanja privlačnosti konference so rezultati eksplora-
torne faktorske analize na vzorcu udeležencev pokazali, da je mogoče
oblikovati štiri dejavnike, in sicer vsebinski vidik konference, mreženje,
ugled konference in vrednost konference, ki ga ta ima za posameznika.
Iz matrike faktorskih uteži vidimo, da največje število spremenljivk
izkazuje relativno močan vpliv prvega faktorja, pri čemer delež celotne
pojasnjene variance znaša 22,6 %. Poimenovali smo ga vsebinski vidik kon-
ferenc. Z njim se po mnenju udeležencev povezujejo pridobivanje novih
znanj in zanimivi prispevki na konferenci pa tudi sodelovanje oziroma
prisotnost uglednih govorcev. Morda nekoliko presenečajo spremenljiv-
ke, ki se na vsebino navezujejo kot priložnost za srečanje s specialisti v
stroki, izmenjava izkušenj ali iskanje novih možnosti, kar pa povezuje-
mo s tem, da so takšna srečanja in izmenjava izkušenj namenjeni pred-
vsem iskanju novih vsebin in ne morda konkretno mreženju. Vsebinski
vidik konference je tudi sicer dejavnik, ki se pretežno v vseh raziskavah,
ki merijo mnenja udeležencev konferenc, pojavlja kot močan pritegoval-
ni element.
Kot drugi dejavnik smo opredelili mreženje, ki pojasnjuje 15,8 % vari-
abilnosti v vzorcu. Zaznamujejo ga priložnosti za iskanje novih poslovnih
partnerjev ter srečanje z njimi, obe spremenljivki pa imata tudi relativno
močne uteži, kar nedvomno potrjuje, da je poleg vsebine prav mreženje s
poslovnimi partnerji, bodisi tistimi, ki jih udeleženci srečujejo prvič, bo-
disi tistimi, s katerimi že imajo navezane poslovne stike, pomembna pri-
vlačnost konference.
Tretji dejavnik, ki pojasnjuje 9,3-% delež celotne variance, smo ozna-
čili kot ugled konference. Nanj se navezujejo spremenljivke, ki označujejo
mnenje drugih; to so na eni strani pripadniki strokovne javnosti, na drugi
pa prijatelji udeležencev. Ti lahko za udeleženca predstavljajo referenčno
točko pri odločanju za udeležbo na konferenci.
Četrti dejavnik smo imenovali vrednostni vidik konference, pojasnju-
je 8,2 % variabilnosti v vzorcu. Vrednost konference je mogoče povezati
z njeno ekonomsko vrednostjo, ki jo izraža razmerje med ceno in kako-
vostjo konference. Vrednost konference je mogoče razumeti tudi kot nje-
no vsebinsko vrednost, saj naj bi udeleženca za njegovo izbiro konference
prepričale novosti konference glede na predhodne oziroma prejšnje.
Izračun kazalnikov zanesljivosti nam pove, da imata prvi (0,83) in
drugi dejavnik (0,92) vrednosti kazalnika, ki pomenita zgledno zaneslji-
vost, medtem ko imata tretji (0,63) in četrti (0,60) dejavnik mero zaneslji-
vosti, ki kaže na zmerno zanesljivost.
V okviru preučevanja privlačnosti konference so rezultati eksplora-
torne faktorske analize na vzorcu udeležencev pokazali, da je mogoče
oblikovati štiri dejavnike, in sicer vsebinski vidik konference, mreženje,
ugled konference in vrednost konference, ki ga ta ima za posameznika.