Page 170 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 170
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije Skupni dejavnik
Trditev (spremenljivka)
1 – priložnosti
2 – ugled
3 – mreženje
4 – vsebina
Q10b Za organizacijo je pomembno, da ima strokovna javnost o konferenci do- 0,13 0,70 0,15 0,15
bro mnenje.
Q10c Če imajo udeleženci s konferenco dobre izkušnje, se lažje odločijo za obisk. 0,28 0,52 0,08 0,38
Q7d Obisk konference je za udeležence odlična priložnost za iskanje novih 0,23 0,17 0,78 0,09
poslovnih partnerjev.
Q7b Obisk konference je za udeležence odlična priložnost za srečanje s 0,28 0,20 0,70 0,15
poslovnimi partnerji.
170 Q9f Če program, vsebina konference predstavljata novost glede na prejšnje, lažje/ 0,10 –0,01 0,40 0,41
hitreje pridobimo udeležence za obisk konference.
Q9b Zanimivi prispevki (vsebine) v programu povečajo obisk konference. 0,06 0,14 0,11 0,70
Q9a Prisotnost uglednih govorcev v stroki poveča obisk konference. 0,15 0,27 0,11 0,58
Celotna pojasnjena varianca (v %) 18,46 15,19 13,18 11,32
Zanesljivost (Cronbach alfa) 0,83 0,79 0,78 0,60
Opomba: Za oceno faktorskega modela je bila uporabljena metoda glavnih osi (Principal
Axis Factoring). Rotacija je bila opravljena s pomočjo pravokotne rotacije (Varimax with
Kaiser Normalization).
Matrika faktorskih uteži pokaže, da prvi dejavnik določajo štiri spre-
menljivke. Poimenovali smo ga priložnosti konference in pojasnjuje 18,5 %
variabilnosti v vzorcu. Z vidika organizatorjev gre dejavnik priložnos-
ti razumeti predvsem kot ustvarjanje priložnosti za udeleženca in s tem
uresničevanja osnovnega poslanstva konference, ki naj bi bila v prvi vrsti
namenjena kot prostor za poslovno srečevanje posameznikov. Z vidika
ponudnika so priložnosti konference tiste, ki omogočajo izmenjavo izku-
šenj, iskanje novih možnosti in stikov ter pridobivanje znanj, navsezadnje
pa tudi priložnost za srečanje s strokovnjaki.
Kot drugi dejavnik, ki obsega 15,2 % celotne pojasnjene variance, se
je izkazal dejavnik, ki smo ga poimenovali ugled konference in ga določajo
povsem enake spremenljivke, kot smo jih predvidevali v fazi oblikovanja
raziskave. Prav tako se je enak dejavnik oblikoval v vzorcu ponudnikov.
Ugled je dejavnik konference, ki se nanaša na mnenje zunanjih javnosti.
Gre za mnenje, ki ga imajo o konferenci nekdanji udeleženci in strokov-
na javnost, ter za pozitivne pretekle izkušnje udeležencev s konferenco, ki
naj bi prispevale k prizadevanjem ponudnikov za čim boljšo organizaci-
Trditev (spremenljivka)
1 – priložnosti
2 – ugled
3 – mreženje
4 – vsebina
Q10b Za organizacijo je pomembno, da ima strokovna javnost o konferenci do- 0,13 0,70 0,15 0,15
bro mnenje.
Q10c Če imajo udeleženci s konferenco dobre izkušnje, se lažje odločijo za obisk. 0,28 0,52 0,08 0,38
Q7d Obisk konference je za udeležence odlična priložnost za iskanje novih 0,23 0,17 0,78 0,09
poslovnih partnerjev.
Q7b Obisk konference je za udeležence odlična priložnost za srečanje s 0,28 0,20 0,70 0,15
poslovnimi partnerji.
170 Q9f Če program, vsebina konference predstavljata novost glede na prejšnje, lažje/ 0,10 –0,01 0,40 0,41
hitreje pridobimo udeležence za obisk konference.
Q9b Zanimivi prispevki (vsebine) v programu povečajo obisk konference. 0,06 0,14 0,11 0,70
Q9a Prisotnost uglednih govorcev v stroki poveča obisk konference. 0,15 0,27 0,11 0,58
Celotna pojasnjena varianca (v %) 18,46 15,19 13,18 11,32
Zanesljivost (Cronbach alfa) 0,83 0,79 0,78 0,60
Opomba: Za oceno faktorskega modela je bila uporabljena metoda glavnih osi (Principal
Axis Factoring). Rotacija je bila opravljena s pomočjo pravokotne rotacije (Varimax with
Kaiser Normalization).
Matrika faktorskih uteži pokaže, da prvi dejavnik določajo štiri spre-
menljivke. Poimenovali smo ga priložnosti konference in pojasnjuje 18,5 %
variabilnosti v vzorcu. Z vidika organizatorjev gre dejavnik priložnos-
ti razumeti predvsem kot ustvarjanje priložnosti za udeleženca in s tem
uresničevanja osnovnega poslanstva konference, ki naj bi bila v prvi vrsti
namenjena kot prostor za poslovno srečevanje posameznikov. Z vidika
ponudnika so priložnosti konference tiste, ki omogočajo izmenjavo izku-
šenj, iskanje novih možnosti in stikov ter pridobivanje znanj, navsezadnje
pa tudi priložnost za srečanje s strokovnjaki.
Kot drugi dejavnik, ki obsega 15,2 % celotne pojasnjene variance, se
je izkazal dejavnik, ki smo ga poimenovali ugled konference in ga določajo
povsem enake spremenljivke, kot smo jih predvidevali v fazi oblikovanja
raziskave. Prav tako se je enak dejavnik oblikoval v vzorcu ponudnikov.
Ugled je dejavnik konference, ki se nanaša na mnenje zunanjih javnosti.
Gre za mnenje, ki ga imajo o konferenci nekdanji udeleženci in strokov-
na javnost, ter za pozitivne pretekle izkušnje udeležencev s konferenco, ki
naj bi prispevale k prizadevanjem ponudnikov za čim boljšo organizaci-