Page 171 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 171
Empirični del 171

jo konference, s katero se lahko nadejajo boljših možnosti pri izbiri kon-
ference in njeni udeležbi.

Tretji dejavnik, ki zavzema 13,2 % variabilnosti vzorca, smo poime-
novali mreženje. Z njim se povezujejo priložnosti za iskanje novih poslov-
nih partnerjev ter srečanje z obstoječimi.

Četrti dejavnik privlačnosti konference smo poimenovali vsebina
konference in pojasnjuje 11,3 % variabilnosti v vzorcu. Vsebino konference
po mnenju ponudnikov najbolj določajo zanimivi prispevki oziroma vse-
bine, ki se pojavljajo v programu konference, še posebej, če predstavljajo
novost glede na prejšnje konference ter prisotnost uglednih govorcev na
konferenci.

Kazalnik zanesljivosti kaže na zgledno zanesljivost pri dejavniku pri-
ložnosti, saj znaša 0,83, medtem ko je stopnja zanesljivosti pri dejavnikih
ugled in mreženje zelo dobra in znaša 0,79 oziroma 0,78. Pri dejavniku
vsebina je Cronbachov koeficient z vrednostjo 0,60 na meji zmerne zane-
sljivosti.

Na podlagi rezultatov eksploratorne faktorske analize lahko sklene-
mo, da je mogoče atribute privlačnosti konference z vidika udeleženca
opredeliti s skupno štirimi dejavniki. To so dejavniki, ki naj bi bili po-
membni pri odločitvi udeleženca za izbiro konference, s tem pa tudi za
njegov potencialni obisk kongresne destinacije. Mnenje udeležencev se
v povezavi z njihovo oceno privlačnosti konference navezuje na vsebino
konference, mreženje, reference konference, vrednost konference in oseb-
ne razloge.

Primerjava pomembnejših rezultatov raziskave med obema vidikoma za
atribute privlačnosti konference
Za oba neodvisna vzorca smo za merjenje dejavnikov privlačnosti kon-
ference predvidevali enake spremenljivke, kar se je izražalo tudi v isto-
vetnosti kategorij v anketnem vprašalniku. Rezultati eksploratorne fak-
torske analize so pokazali, da je mogoče tako na strani udeležencev kot
ponudnikov opredeliti po štiri dejavnike. Pri tem se je izkazalo, da so si
po trije dejavniki med seboj zelo podobni (vsebinski vidik konference,
mreženje in ugled konference), vendar pa jih opredeljujejo nekoliko dru-
gačne spremenljivke. V vsaki skupini se je oblikoval tudi dejavnik, ki je
vsebinsko različen od drugih treh. Na podlagi rezultatov analize lahko
sklepamo, da se mnenja udeležencev in ponudnikov glede privlačnosti
konference med seboj nekoliko razlikujejo, kar lahko pomeni tudi, da se
mnenja o potencialnih priložnostih za obisk konference in s tem destina-
cije oblikujejo na različnih izhodiščih.
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176