Page 172 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 172
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
Preverjanje hipotez
Na podlagi poglobljene vsebinske analize literature smo ugotovili pred-
vsem dvoje: na eni strani odsotnost pristopa, ki bi pripravljenost za obisk
kongresne destinacije preučeval preko treh skupin privlačnosti kongresne
destinacije, ter na drugi strani pristopa, ki bi privlačnosti simultano pre-
verjal pri dveh skupinah deležnikov. Zato smo v temeljni tezi monografi-
je kot izhodišču opredelitve hipotez predvidevali, da vsako izmed skupin
privlačnosti predstavljajo koncepti, ki so nujni za obstoj kongresne desti-
nacije in izhajajo iz temeljnega namena poslovnih potovanj, to je poto-
vanja zaradi poslovnega interesa, ki pomeni srečevanje posameznikov na
točno določenem prostoru in točno določenim kraju ter času s točno do-
ločeno vsebino. Obstoj kongresne destinacije pomeni obstoj konference
kot temeljnega produkta, prizorišča kot prostora, kjer se odvija konferen-
172 ca, ter gostiteljske destinacije kot kraja, kamor je konferenca umeščena v
širšem prostorskem kontekstu. Na drugi strani pa obstoj kongresne de-
javnosti pomeni preplet dejavnosti, ki potekajo na eni strani med ponud-
bo (organizatorjem kongresa in ponudnikom kongresnih storitev) ter na
drugi udeležencem, ki predstavlja končnega potrošnika konference kot
integralnega produkta kongresne destinacije.
Temeljno tezo smo preverjali skozi dve hipotezi.
Preverjanje hipoteze 1
Hipoteza 1: Privlačnost kongresne destinacije kot dejavnik njene obiskanosti je več-
dimenzionalen konstrukt, ki ga opredeljujejo privlačnost destinacije, privlačnost pri-
zorišča in privlačnost konference.
Hipoteza 1 temelji na spoznanju, da je obiskanost kongresne desti-
nacije možna zaradi obstoja privlačnosti kongresne destinacije, ki pa ni
enoznačen konstrukt, temveč ga opredeljujejo tri skupine atributov pri-
vlačnosti, ki izhajajo iz nujnosti obstoja treh temeljnih sestavin kongresne
destinacije: privlačnosti destinacije kot kraja, privlačnosti prizorišča ter
privlačnosti konference.
Hipotezo 1 smo preverjali s pomočjo rezultatov eksploratorne fak-
torske analize, ki smo jo opravili po posameznih skupinah privlačnosti
kongresne destinacije z namenom opredelitve njihovih dimenzij, in sicer
ločeno za vzorec udeležencev in vzorec ponudnikov. Povzetek rezulta-
tov analize predstavljamo v preglednici 62, in sicer ločeno po posame-
znih skupinah privlačnosti in njihovih dejavnikih ter merjenih spremen-
ljivkah.
Preverjanje hipotez
Na podlagi poglobljene vsebinske analize literature smo ugotovili pred-
vsem dvoje: na eni strani odsotnost pristopa, ki bi pripravljenost za obisk
kongresne destinacije preučeval preko treh skupin privlačnosti kongresne
destinacije, ter na drugi strani pristopa, ki bi privlačnosti simultano pre-
verjal pri dveh skupinah deležnikov. Zato smo v temeljni tezi monografi-
je kot izhodišču opredelitve hipotez predvidevali, da vsako izmed skupin
privlačnosti predstavljajo koncepti, ki so nujni za obstoj kongresne desti-
nacije in izhajajo iz temeljnega namena poslovnih potovanj, to je poto-
vanja zaradi poslovnega interesa, ki pomeni srečevanje posameznikov na
točno določenem prostoru in točno določenim kraju ter času s točno do-
ločeno vsebino. Obstoj kongresne destinacije pomeni obstoj konference
kot temeljnega produkta, prizorišča kot prostora, kjer se odvija konferen-
172 ca, ter gostiteljske destinacije kot kraja, kamor je konferenca umeščena v
širšem prostorskem kontekstu. Na drugi strani pa obstoj kongresne de-
javnosti pomeni preplet dejavnosti, ki potekajo na eni strani med ponud-
bo (organizatorjem kongresa in ponudnikom kongresnih storitev) ter na
drugi udeležencem, ki predstavlja končnega potrošnika konference kot
integralnega produkta kongresne destinacije.
Temeljno tezo smo preverjali skozi dve hipotezi.
Preverjanje hipoteze 1
Hipoteza 1: Privlačnost kongresne destinacije kot dejavnik njene obiskanosti je več-
dimenzionalen konstrukt, ki ga opredeljujejo privlačnost destinacije, privlačnost pri-
zorišča in privlačnost konference.
Hipoteza 1 temelji na spoznanju, da je obiskanost kongresne desti-
nacije možna zaradi obstoja privlačnosti kongresne destinacije, ki pa ni
enoznačen konstrukt, temveč ga opredeljujejo tri skupine atributov pri-
vlačnosti, ki izhajajo iz nujnosti obstoja treh temeljnih sestavin kongresne
destinacije: privlačnosti destinacije kot kraja, privlačnosti prizorišča ter
privlačnosti konference.
Hipotezo 1 smo preverjali s pomočjo rezultatov eksploratorne fak-
torske analize, ki smo jo opravili po posameznih skupinah privlačnosti
kongresne destinacije z namenom opredelitve njihovih dimenzij, in sicer
ločeno za vzorec udeležencev in vzorec ponudnikov. Povzetek rezulta-
tov analize predstavljamo v preglednici 62, in sicer ločeno po posame-
znih skupinah privlačnosti in njihovih dejavnikih ter merjenih spremen-
ljivkah.