Page 190 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 190
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
Rezultati eksploratorne faktorske analize so pokazali, da konstrukt
privlačnosti kongresne destinacije kot dejavnika njene obiskanosti nika-
kor ni enoznačen, ampak ga je mogoče obravnavati kot večdimenzional-
nega. S tem smo hipotezo 1 lahko potrdili. Na podlagi rezultatov razi-
skave smo tudi ugotovili, da obravnava privlačnosti kongresne destinacije
kot dejavnika njene obiskanosti nikakor ne more biti enodimenzional-
na, enoznačna, ampak jih je treba razumeti kot celosten konstrukt, v ka-
terem se elementi vseh treh skupin privlačnosti medsebojno dopolnjuje-
jo. Vendar je nanje treba gledati tudi s stališča organiziranosti kongresne
destinacije, kjer se srečujejo različne skupine deležnikov zaradi uresničit-
ve temeljnega proizvoda – konference in pomeni skrbno načrtovanje de-
javnosti na podlagi mnenj, ki jih tako udeleženci kot ponudniki izražajo
o privlačnostih kongresne destinacije z namenom zagotavljanja udeležbe
190 na konferenci, s tem pa tudi obiska kongresne destinacije.
Prispevek monografije je mogoče videti v več pogledih. Zagotovo
smo prispevali k sistematični teoretični obravnavi temeljnih konceptov
poslovnega turizma ter dopolnili pogled na organiziranost kongresne de-
stinacije. Prvič smo oblikovali večdimenzionalen konstrukt privlačnos-
ti kongresne destinacije kot dejavnik njenega obiska, ki smo ga simulta-
no preverili na dveh neodvisnih vzorcih z na novo oblikovanim merskim
instrumentom, kar je novost v dosedanjem raziskovanju kongresnih de-
stinacij. Na ravni Slovenije smo kot prvi izvedli celostno analizo njenih
kongresnih zmogljivosti ter na tem področju prispevali analizo kongres-
nega profila tako udeležencev kot ponudnikov, ki so sodelovali v raziska-
vi. S tem smo prispevali k začetnemu oblikovanju merskega instrumenta
za merjenje obsega kongresne dejavnosti v Sloveniji, ki bi ga veljalo v pri-
hodnosti nadgraditi in sistematično razvijati.
Teoretično-konceptualni prispevek ponuja najprej sistematičen pregled
in analizo relevantne literature s področja poslovnega turizma, s čimer je
izkazan prispevek k teoriji na tem področju, saj v Sloveniji tovrstna obrav-
nava še ni izkazana. Prispevek k znanosti se izkazuje v postavitvi in opre-
delitvi temeljnih pojmov in definicij na področju poslovnega turizma,
ki jih v slovenskem jeziku v znanstveni literaturi še nimamo natančneje
opredeljenih. Prispevek k znanosti predstavljata tudi obsežna analiza atri-
butov privlačnosti kongresne destinacije ter sinteza novih skupin atribu-
tov. Konceptualni prispevek je konstruiranje dveh celostnih pristopov kot
izhodišča za raziskovanje (kongresnih) destinacij, ki po našem vedenju v
dosedanjem raziskovanju kongresnih destinacij še ni bilo uporabljeno.
Prvi je model organiziranosti kongresne destinacije, drugi pa konceptu-
alno izhodišče obiskanosti kongresne destinacije, ki vsebuje tri dimenzi-
Rezultati eksploratorne faktorske analize so pokazali, da konstrukt
privlačnosti kongresne destinacije kot dejavnika njene obiskanosti nika-
kor ni enoznačen, ampak ga je mogoče obravnavati kot večdimenzional-
nega. S tem smo hipotezo 1 lahko potrdili. Na podlagi rezultatov razi-
skave smo tudi ugotovili, da obravnava privlačnosti kongresne destinacije
kot dejavnika njene obiskanosti nikakor ne more biti enodimenzional-
na, enoznačna, ampak jih je treba razumeti kot celosten konstrukt, v ka-
terem se elementi vseh treh skupin privlačnosti medsebojno dopolnjuje-
jo. Vendar je nanje treba gledati tudi s stališča organiziranosti kongresne
destinacije, kjer se srečujejo različne skupine deležnikov zaradi uresničit-
ve temeljnega proizvoda – konference in pomeni skrbno načrtovanje de-
javnosti na podlagi mnenj, ki jih tako udeleženci kot ponudniki izražajo
o privlačnostih kongresne destinacije z namenom zagotavljanja udeležbe
190 na konferenci, s tem pa tudi obiska kongresne destinacije.
Prispevek monografije je mogoče videti v več pogledih. Zagotovo
smo prispevali k sistematični teoretični obravnavi temeljnih konceptov
poslovnega turizma ter dopolnili pogled na organiziranost kongresne de-
stinacije. Prvič smo oblikovali večdimenzionalen konstrukt privlačnos-
ti kongresne destinacije kot dejavnik njenega obiska, ki smo ga simulta-
no preverili na dveh neodvisnih vzorcih z na novo oblikovanim merskim
instrumentom, kar je novost v dosedanjem raziskovanju kongresnih de-
stinacij. Na ravni Slovenije smo kot prvi izvedli celostno analizo njenih
kongresnih zmogljivosti ter na tem področju prispevali analizo kongres-
nega profila tako udeležencev kot ponudnikov, ki so sodelovali v raziska-
vi. S tem smo prispevali k začetnemu oblikovanju merskega instrumenta
za merjenje obsega kongresne dejavnosti v Sloveniji, ki bi ga veljalo v pri-
hodnosti nadgraditi in sistematično razvijati.
Teoretično-konceptualni prispevek ponuja najprej sistematičen pregled
in analizo relevantne literature s področja poslovnega turizma, s čimer je
izkazan prispevek k teoriji na tem področju, saj v Sloveniji tovrstna obrav-
nava še ni izkazana. Prispevek k znanosti se izkazuje v postavitvi in opre-
delitvi temeljnih pojmov in definicij na področju poslovnega turizma,
ki jih v slovenskem jeziku v znanstveni literaturi še nimamo natančneje
opredeljenih. Prispevek k znanosti predstavljata tudi obsežna analiza atri-
butov privlačnosti kongresne destinacije ter sinteza novih skupin atribu-
tov. Konceptualni prispevek je konstruiranje dveh celostnih pristopov kot
izhodišča za raziskovanje (kongresnih) destinacij, ki po našem vedenju v
dosedanjem raziskovanju kongresnih destinacij še ni bilo uporabljeno.
Prvi je model organiziranosti kongresne destinacije, drugi pa konceptu-
alno izhodišče obiskanosti kongresne destinacije, ki vsebuje tri dimenzi-