Page 186 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 186
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
moramo gledati v luči medsebojnega dopolnjevanja, ki daje privlačnos-
tim kongresne destinacije večdimenzionalen značaj in kot tako dopolnju-
je model organiziranosti kongresne destinacije, za katerega smo ugotovili,
da ga sestavlja več skupin med seboj povezanih deležnikov kongresne de-
stinacije. Kongresne destinacije zato ne moremo razumeti kot enoznačne
entitete, ampak najprej kot upravljavsko-organizacijski preplet različnih
skupin deležnikov, ki pa v njej vendarle uresničujejo skupni cilj: izvedbo
konference kot njenega temeljnega proizvoda, ob upoštevanju atributov
privlačnosti, ki določajo tako konferenco kot tudi prizorišče, na katerem
se odvija, ter atributov privlačnosti destinacije, ki deluje kot gostiteljski
kraj konference.
Ob tem velja zagotovo upoštevati nekaj dejavnikov, ki so se izkazali
kot zelo podobni tako pri udeležencih kot ponudnikih. V okviru desti-
186 nacije je to zagotovo dejavnik slovesa destinacije, ki ima v očeh obeh sku-
pin pomembno mesto, pri čemer pri tem ne gre le za zunanjo podobo ozi-
roma imidž, ki si ga destinacija ustvarja v očeh javnosti, ampak tudi za
splošne lastnosti kraja kot takega. Dostopnost destinacije je zagotovo de-
javnik, ki se ga zavedajo vsi načrtovalci razvojnih turističnih politik, na
kar je (ponovno) opozorila tudi naša raziskava, zanimivosti destinacije pa
nedvomno predstavljajo prednosti, ki kongresni destinaciji lahko olajša-
jo promocijska prizadevanja. Navsezadnje je pri tem treba upoštevati tudi
dejavnosti, ki jih destinacija lahko ponudi ob rednem programu konfe-
rence; te sicer niso »konferenčne« narave, so se pa v raziskavi tudi po-
kazale kot element privlačnosti pri morebitni izbiri kongresne destinaci-
je. Na prizorišču je njihova organiziranost zagotovo dejavnik, ki pritegne
tako ponudnike kot udeležence, ki očitno izražajo preferenco v smeri za-
gotavljanja primerne učinkovitosti dela na prizorišču in takšnih storitev,
ki zadrževanje na prizorišču naredijo prijetnejše. Raziskava je o atributih
privlačnosti konference kot osrednjega elementa ponudbe in povpraševa-
nja potrdila, da je vsebinski vidik tisti, ki je pomemben tako udeležencem
kot ponudnikom, pri tem pa ne gre zanemariti dejstva, da je pomemben
tudi sam ugled, ki ga konferenca uživa v strokovni in splošni javnosti, zato
bodo snovalci in organizatorji konference temu atributu zagotovo morali
posvečati še več pozornosti.
moramo gledati v luči medsebojnega dopolnjevanja, ki daje privlačnos-
tim kongresne destinacije večdimenzionalen značaj in kot tako dopolnju-
je model organiziranosti kongresne destinacije, za katerega smo ugotovili,
da ga sestavlja več skupin med seboj povezanih deležnikov kongresne de-
stinacije. Kongresne destinacije zato ne moremo razumeti kot enoznačne
entitete, ampak najprej kot upravljavsko-organizacijski preplet različnih
skupin deležnikov, ki pa v njej vendarle uresničujejo skupni cilj: izvedbo
konference kot njenega temeljnega proizvoda, ob upoštevanju atributov
privlačnosti, ki določajo tako konferenco kot tudi prizorišče, na katerem
se odvija, ter atributov privlačnosti destinacije, ki deluje kot gostiteljski
kraj konference.
Ob tem velja zagotovo upoštevati nekaj dejavnikov, ki so se izkazali
kot zelo podobni tako pri udeležencih kot ponudnikih. V okviru desti-
186 nacije je to zagotovo dejavnik slovesa destinacije, ki ima v očeh obeh sku-
pin pomembno mesto, pri čemer pri tem ne gre le za zunanjo podobo ozi-
roma imidž, ki si ga destinacija ustvarja v očeh javnosti, ampak tudi za
splošne lastnosti kraja kot takega. Dostopnost destinacije je zagotovo de-
javnik, ki se ga zavedajo vsi načrtovalci razvojnih turističnih politik, na
kar je (ponovno) opozorila tudi naša raziskava, zanimivosti destinacije pa
nedvomno predstavljajo prednosti, ki kongresni destinaciji lahko olajša-
jo promocijska prizadevanja. Navsezadnje je pri tem treba upoštevati tudi
dejavnosti, ki jih destinacija lahko ponudi ob rednem programu konfe-
rence; te sicer niso »konferenčne« narave, so se pa v raziskavi tudi po-
kazale kot element privlačnosti pri morebitni izbiri kongresne destinaci-
je. Na prizorišču je njihova organiziranost zagotovo dejavnik, ki pritegne
tako ponudnike kot udeležence, ki očitno izražajo preferenco v smeri za-
gotavljanja primerne učinkovitosti dela na prizorišču in takšnih storitev,
ki zadrževanje na prizorišču naredijo prijetnejše. Raziskava je o atributih
privlačnosti konference kot osrednjega elementa ponudbe in povpraševa-
nja potrdila, da je vsebinski vidik tisti, ki je pomemben tako udeležencem
kot ponudnikom, pri tem pa ne gre zanemariti dejstva, da je pomemben
tudi sam ugled, ki ga konferenca uživa v strokovni in splošni javnosti, zato
bodo snovalci in organizatorji konference temu atributu zagotovo morali
posvečati še več pozornosti.