Page 345 - Weiss, Jernej, ur. 2018. Nova glasba v “novi” Evropi med obema svetovnima vojnama ?? New Music in the “New” Europe Between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 2
P. 345
Povzetki

Peter Andraschke
Raznolikost moderne. Glasbeni dnevi v Donaueschingenu
in Baden-Badnu v 20. letih 20. stoletja
Dnevi komorne glasbe v Donaueschingenu v letih od 1921 do 1926 in njiho-
vo nadaljevanje v Baden-Badnu v letih od 1927 do 1929 kažejo predvsem s
svojimi praizvedbami različne obraze moderne med tradicionalnostjo in
eksperimentiranjem. Bili so povod za številne pobude. V Donaueschingenu
je bil poudarek na glasbi nemško govorečega prostora, vključno z ozeml-
ji nekdanje Habsburške monarhije. Baden-Baden ni bil omejen na komor-
no glasbo in je postal forum za aktualna vprašanja, ki je vključeval nove
tehnične medije (radio, radijske igre, film, gramofonsko ploščo), osvetljeval
zgodovinske zvrsti z novega vidika (minutna opera, komorna opera, po­
učna igra, scenska kantata) in začel razlikovati med glasbo kot umetnost-
jo in uporabno glasbo (pihalna glasba, glasba za ljubitelje, mladinsko glas-
beno gibanje). Premestitev dnevov komorne glasbe v Berlin je že po enem
letu pomenila njihov konec. Začetki latentnega antisemitizma so se v kri-
tikah mednarodno oblikovanega programa v nekaterih glasilih sicer ka-
zali že v Donaueschingenu , vendar so Hitlerjev prevzem oblasti v začet-
ku leta 1933 in njegove posledice pomenile konec takratne moderne na vseh
področjih umetnosti. Hitlerjev prevzem oblasti je onemogočil nadaljevan­
je idej, ki so se prvotno razvile v Donaueschingenu. Šele po drugi svetov-
ni vojni so na novo ustanovljeni glasbeni dnevi v Donaueschingenu postali

343
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350