Page 346 - Weiss, Jernej, ur. 2018. Nova glasba v “novi” Evropi med obema svetovnima vojnama ?? New Music in the “New” Europe Between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 2
P. 346
nova glasba v »novi« evropi med obema svetovnima vojnama

poleg Darmstadta nov in vpliven oder za usmeritev mednarodne glasbene
moderne in avantgarde.
Ključne besede: uporabna glasba, mehanska glasba, nacionalsocializem, ne-
oklasicizem, tehnični mediji, dunajska šola

Matjaž Barbo
Anton Dolinar kot doktorski študent Guida Adlerja
Prispevek se osredotoča na glasbeni študij Antona Dolinarja na Dunaju.
Dolinar je v obdobju med obema vojnama v Sloveniji veljal za nesporno av-
toriteto na glasbenem področju. Njegovo pionirsko delo pa ni bilo osnova-
no zgolj na ljubiteljskem entuzijazmu, temveč je bilo visoko strokovno pod-
prto. Vzporedno s študijem na dunajskem konservatoriju (od 1923), kjer je
obiskoval oddelek za cerkveno glasbo, je poslušal tudi predavanja iz mu-
zikologije na Filozofski fakulteti dunajske univerze. Svoj študij je sklenil s
tezo Die Behandlung der Kirchentöne bei Palestrina (1927), ki jo je obranil
pri slovitem Guidu Adlerju.
Dolinar se je sicer na Dunaj odpravil potem, ko je dokončal študij teolo-
gije in bilo posvečen v duhovnika (1917). Pozneje je njegovo delovanje za-
jemalo vse od požrtvovalnega dela na ljubljanskem radiu, do dirigiranja,
širšega kulturnega in organizacijskega dela, publicistike ter poučevanja. Te-
meljito izobražen in široko razgledan glasbenik je sodeloval pri osnovanju
in vodenju radijskega glasbenega programa tedaj nastajajočega radia. Bil
je dolgoletni urednik Radia Ljubljana in dirigent ljubljanskega Glasbenega
društva. Po vojni je leta 1945 odšel najprej v Italijo, od tam pa se je nato
odselil v Združene države Amerike, kjer je leta 1953 v prometni nesreči tudi
umrl.
Čeprav je Dolinar bil v svojem času nedvomno eden najbolj razgledanih
glasbenih intelektualcev, široko dejaven na najrazličnejših področjih, pa je
po vojni kot duhovnik in del politične emigracije postopoma žal njegovo
delo po krivici v veliki meri utonilo v pozabo.
Ključne besede: Anton Dolinar, študij muzikologije, Guido Adler, cerkve-
ni modusi

Nada Bezić
»Intimni glasbeni večeri« ali Kako je Hrvaški glasbeni
zavod v Zagrebu odprl vrata v sodobnost
Intimne muzičke večeri je naslov ciklusa, ki je med obema vojnama dal svoj
pečat glasbenemu življenju Zagreba in do danes njegova kombinacija kako-

344
   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351