Page 358 - Weiss, Jernej, ur. 2018. Nova glasba v “novi” Evropi med obema svetovnima vojnama ?? New Music in the “New” Europe Between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 2
P. 358
nova glasba v »novi« evropi med obema svetovnima vojnama
Pomembna značilnost Merkujeve opere je njena dvojezičnost: izvirni libre-
to slovenske pesnice Svetlane Makarovič je bil preveden v italijanščino pred
začetkom komponiranja opere, tako da bi lahko skladatelj uglasbil glasbene
značilnosti obeh jezikov z ozirom na njune ritmične in melodične odten-
ke. Opera tako ni samo sinteza glasbenega ustvarjanja, ampak zrcali skla-
dateljevo osebno in kulturno življenje. Na ta način se je Pavle Merkù lah-
ko predstavil kot slovenski skladatelj, čigar materni jezik je italijanščina,
in kot glasbenik, ki je globoko navezan na multietnično ozadje svojega roj-
stnega mesta.
Ključne besede: Pavle Merkù, opera, Kačji pastir, La Libellula
356
Pomembna značilnost Merkujeve opere je njena dvojezičnost: izvirni libre-
to slovenske pesnice Svetlane Makarovič je bil preveden v italijanščino pred
začetkom komponiranja opere, tako da bi lahko skladatelj uglasbil glasbene
značilnosti obeh jezikov z ozirom na njune ritmične in melodične odten-
ke. Opera tako ni samo sinteza glasbenega ustvarjanja, ampak zrcali skla-
dateljevo osebno in kulturno življenje. Na ta način se je Pavle Merkù lah-
ko predstavil kot slovenski skladatelj, čigar materni jezik je italijanščina,
in kot glasbenik, ki je globoko navezan na multietnično ozadje svojega roj-
stnega mesta.
Ključne besede: Pavle Merkù, opera, Kačji pastir, La Libellula
356