Page 11 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 11
Uvod 1

• tehnološke dimenzije, ki vključuje sposobnost razumevanja, razi-
skovanja in vključevanja sodobnih tehnologij pri reševanju pro-
blemov,

• kognitivne oziroma miselne dimenzije, ki vključuje sposobnost zbi-
ranja, razlaganja in vrednotenja zbranih podatkov ob upoštevanju
njihove ustreznosti in zanesljivosti,

• etične dimenzije, v katero je vključena sposobnost konstruktivnega
sodelovanja in občutka odgovornosti do sebe in drugih posame-
znikov,

• povezovalne dimenzije, v katero je vključena sposobnost razumeva-
nja potenciala, ki ga nudijo nove tehnologije pri sodelovanju in iz-
gradnji novih znanj.

Marca 2010 je Evropska komisija z namenom soočanja z izzivi na-
slednjih desetletij pripravila strategijo Evropa 2020, katere pomemben
del je tudi Digitalna agenda.⁴ Njeni ukrepi temeljijo na sedmih stebrih,
med katerimi je tudi izboljšanje digitalne pismenosti, znanj in vklju-
čenosti. Poleg tega sta Evropski parlament in Svet Evrope⁵ leta 2006
objavila priporočilo o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje
(Uradni list Evropske unije 2006/l 394). V njem vsem državam članicam
eu⁶ priporoča pripravo smernic za vključevanje veščin digitalne pisme-
nosti v vse oblike formalnega izobraževanja. Digitalno pismenost (kot
eno od osmih ključnih kompetenc vseživljenjskega učenja) opredelijo
kot sposobnost razumevanja in poznavanja narave, vloge in priložnosti,
ki jo nudi uporaba ik t v zasebnem in socialnem življenju ter pri delu.
To vključuje poznavanje glavnih računalniških aplikacij, kot so ureje-
valniki besedil, preglednic, zbirk podatkov, shranjevanja in upravlja-
nja podatkov, razumevanje možnosti in potencialnih nevarnosti inter-
neta ter sporazumevanje s pomočjo elektronskih medijev. Posameznik
mora tudi razumeti, kako i k t podpira ustvarjalnost in inovativnost,
hkrati pa se zavedati vprašanj glede varnosti, veljavnosti, zanesljivosti
ter pravnih in etičnih načel pri uporabi pridobljenih informacij.⁷

⁴ Strategija razvoja informacijske družbe do leta 2020, glej http://www.mizs.gov.si/
fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/Informacijska_druzba/pdf/DSi_Strategija_ID
_2020_20150306.pdf.

⁵ Svet Evrope je mednarodna organizacija, ki jo sestavlja 47 držav iz evropske regije, usta-
novljena je bila 5. maja 1949 z Londonskim sporazumom.

⁶ Glej http://europa.eu/about-eu/countries/member-countries/.
⁷ Glej http://ec.europa.eu/education/policy/school/competences_sl.htm.

11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16