Page 15 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 15
2 Informacijsko-komunikacijska
tehnologija in digitalna
pismenost
2.1 Opredelitev osnovnih pojmov
Razvoj ikt je v naše vsakdanje življenje prinesel mnoge spremembe in
izzive, velik vpliv pa ima tudi na izobraževalnem področju, kjer učitelji
v svoje delo lahko vključujejo raznolika izobraževalna digitalna gradiva,
odprta učna okolja in platforme. Znanja s področja i k t in zmožnost
vseživljenjskega učenja je potrebno usvajati že v procesu izobraževanja.
Za zmožnost uporabe i k t so se razvili različni izrazi, ki se med seboj
bolj ali manj razlikujejo. Poglejmo nekatere od njih.
Pojem digitalna pismenost je večplasten in pokriva različna področja
pismenosti ter se razvija skladno s tehnologijo. Predstavlja univer-
zalno in bazično potrebo vseh državljanov pri delu, življenju in učenju
v družbi znanja. Digitalno pismen posameznik lahko prispeva h koristi
države na različnih področjih, kot so socialno, zdravstveno, ekonom-
sko, civilno, kulturno in družbeno (Ala-Mutka 2011), hkrati pa je osebno
sposoben razumeti pomen medijev, iskanja informaciji, kritičnega vre-
dnotenja in komuniciranja prek uporabe različnih orodij, storitev ali
aplikacij.
Evropska unija prek razvojnih pobud in ukrepov, spodbuja uporabo
i k t pri učenju in poučevanju. Le-ta je postala tudi prednostna naloga
izobraževalnih politik razvitih držav in znanstvenih raziskav. Kot rezul-
tat teh ukrepov velja omeniti pobude Digitalna agenda Evrope,¹ Rethin-
king Education,² OpeningUp³ in Grand Coalition for Digital Jobs.⁴
Danes ni več dvoma, da živimo v digitalni družbi, ki zahteva nova
znanja in sposobnosti. Digitalna pismenost je ena izmed temeljnih ži-
vljenjskih veščin (Bowden 2001), nekateri avtorji (Eshet-Alkalai 2004)
¹ Glej https://ec.europa.eu/digital-agenda/en.
² Glej http://ec.europa.eu/languages/policy/strategic-framework/rethinking-education
_sl.htm.
³ Glej http://www.openeducationeuropa.eu/sl/initiative.
⁴ Glej https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/grand-coalition-digital-jobs.
15
tehnologija in digitalna
pismenost
2.1 Opredelitev osnovnih pojmov
Razvoj ikt je v naše vsakdanje življenje prinesel mnoge spremembe in
izzive, velik vpliv pa ima tudi na izobraževalnem področju, kjer učitelji
v svoje delo lahko vključujejo raznolika izobraževalna digitalna gradiva,
odprta učna okolja in platforme. Znanja s področja i k t in zmožnost
vseživljenjskega učenja je potrebno usvajati že v procesu izobraževanja.
Za zmožnost uporabe i k t so se razvili različni izrazi, ki se med seboj
bolj ali manj razlikujejo. Poglejmo nekatere od njih.
Pojem digitalna pismenost je večplasten in pokriva različna področja
pismenosti ter se razvija skladno s tehnologijo. Predstavlja univer-
zalno in bazično potrebo vseh državljanov pri delu, življenju in učenju
v družbi znanja. Digitalno pismen posameznik lahko prispeva h koristi
države na različnih področjih, kot so socialno, zdravstveno, ekonom-
sko, civilno, kulturno in družbeno (Ala-Mutka 2011), hkrati pa je osebno
sposoben razumeti pomen medijev, iskanja informaciji, kritičnega vre-
dnotenja in komuniciranja prek uporabe različnih orodij, storitev ali
aplikacij.
Evropska unija prek razvojnih pobud in ukrepov, spodbuja uporabo
i k t pri učenju in poučevanju. Le-ta je postala tudi prednostna naloga
izobraževalnih politik razvitih držav in znanstvenih raziskav. Kot rezul-
tat teh ukrepov velja omeniti pobude Digitalna agenda Evrope,¹ Rethin-
king Education,² OpeningUp³ in Grand Coalition for Digital Jobs.⁴
Danes ni več dvoma, da živimo v digitalni družbi, ki zahteva nova
znanja in sposobnosti. Digitalna pismenost je ena izmed temeljnih ži-
vljenjskih veščin (Bowden 2001), nekateri avtorji (Eshet-Alkalai 2004)
¹ Glej https://ec.europa.eu/digital-agenda/en.
² Glej http://ec.europa.eu/languages/policy/strategic-framework/rethinking-education
_sl.htm.
³ Glej http://www.openeducationeuropa.eu/sl/initiative.
⁴ Glej https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/grand-coalition-digital-jobs.
15