Page 23 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 23
ude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne pismenosti 2.2

Oprede-
litev

Komunici- Iskanje
ranje

Slika 2.2 Ustvar- Vredno-
janje tenje
Veščine digitalne pismenosti
po modelu becta

Pri njegovi izdelavi se je becta osredotočila na opredelitev veščin digi-
talne pismenosti v navezi z informacijsko pismenostjo in varnostjo na
spletu.⁶

Okvir digitalne pismenosti, kot so ga opredelili pri agenciji b e c ta,
digitalno pismenost razume kot skupek i k t veščin, kritičnega mišlje-
nja, sodelovanja in socialnih nazorov. Sestavljen je iz naslednjih kom-
ponent (slika 2.2):

• opredelitve nalog in podajanja predlogov rešitev,

• iskanja informacij,

• vrednotenja pridobljenih informacij v smeri ciljne skupine in ciljev,

• ustvarjanja novih rešitev in predlogov ter

• komuniciranja in refleksije predlaganih rešitev.

Okvir ni opredelil možnosti doseganja ravni učenčeve digitalne pi-
smenosti, temveč le dva razvojna koraka. Prvi korak (zaprta poizvedba)
pomeni zmožnost odzivanja učenca na praktično zastavljeno vprašanje,
medtem ko je pri drugem koraku (odprta poizvedba) učenec vešč posta-
vljanja lastnih vprašanj v zvezi s podano problemsko situacijo.

Center za medijsko pismenost (c m l) je izobraževalna organiza-
cija, katere cilj je umestiti medijsko pismenost kot veščino 21. stole-
tja v smeri komuniciranja prek vseh dostopnih medijev z uporabo slik,

⁶ Glej http://www.teachfind.com/becta/becta-schools-learning-and-teaching-digital
-literacy-digital-literacy-guidance-schools.

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28