Page 27 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 27
Pobude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne pismenosti 2.2

macije, jih natisniti v določenem obsegu ter uporabljati elektron-
sko pošto.

Naslednji moduli so povezani z 2 d-oblikovanjem, urejanjem slik in
spletnih strani, vzdrževanjem računalniškega sistema ter varnostjo in s
projektnim načrtovanjem.

Program ecdl začne z uvodnimi veščinami za vse (angl. equal skills).
Te veščine so povezane s predstavitvijo računalnika, e-pošte in spleta
za popolne začetnike. S t. i. »E-Citizen«-om postane posameznik e-
državljan, kar pomeni, da zna uporabljati splet, komunicirati s posame-
zniki in skupinami, pridobivati informacije ter dostopati do e-storitev.
Posamezni moduli pokrivajo tri ravni uporabe: osnovno, priporočeno
in napredno.

Program e cdl/icdl, kot glavni certificirani program, je sestavljen
iz 13 modulov. Za dosego osnovne ravni digitalne pismenosti je po-
trebno opraviti vsaj 4 module, za priporočeno raven pa vsaj 7. Napredni
e c dl/ic dl pa je namenjen vsem, ki so uspešno opravili glavni pro-
gram, omogoča pa bolj poglobljeno znanje s področja urejanja besedil,
preglednic, predstavitev in baz podatkov. Posamezni moduli se lahko
opravijo le pri pooblaščenem izpitnem centru. Za certificiranje je zadol-
žen nacionalni ecdl- skrbnik.¹⁴

Pomemben del pri razvoju informatizacije sodobnih družb je tudi
preprečevanje digitalne izključenosti starejših. Tako je bil projekt el se,
ki ga je vodil konzorcij partnerjev iz Nemčije, Španije, Velike Britanije,
Švedske, Litve in Francije, namenjen starejšim državljanom iz držav
partneric. Primarni cilj projekta e l s e je bil povečanje socialne ude-
ležbe, opolnomočenje in vključitev starejših v informacijsko družbo s
poudarkom na zmanjšanju izključenosti starejših posameznikov. Drugi
cilj je bil razvoj učne platforme, ki je prilagojena uporabi s strani starej-
ših brez ali z minimalno predhodnega znanja na področju rabe ik t.¹⁵

Starejšim osebam je bil prilagojen tudi okvir veščin digitalne pisme-
nosti, ki je vključeval le osnovne in napredne veščine. Tako posameznik
z osnovnimi veščinami zna:

• uporabljati učno platformo, kar pomeni, da se znajde v predvi-
denem učnem okolju, komunicira in pošilja datoteke, spoznava
strukturo in vgrajene medijske elemente,

¹⁴ Glej http://www.drustvo-informatika.si/ecdl/.
¹⁵ Glej http://www.carenetproject.eu/the-else-academy-elearning-for-seniors-group/

?lang=en.

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32