Page 20 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 20
2 Informacijsko-komunikacijska tehnologija in digitalna pismenost

vanja. Prvi se nanaša na potenciale, ki jih uporaba ikt prinaša na pod-
ročju poučevanja in učenja, predvsem v smeri sodobnih učnih metod
in motivacije učečih. Drugi razlog digitalno pismenost vidi kot nujno
potrebno za delovanje posameznika v družbi znanja (Eshet-Alkalai
2004), tretji pa svari pred digitalnim razkorakom, med posamezniki,
ki imajo, in tistimi, ki nimajo dostopa do aktivnega sodelovanja v digi-
talni družbi.

2.2 Pobude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne
pismenosti

Metodološki pristop k merjenju digitalne pismenosti je zaradi kom-
pleksnosti veščin in opredelitev v prvem koraku vključeval povezova-
nje teoretičnega razumevanja digitalne pismenosti s sorodnimi pisme-
nostmi (Ala-Mutka 2011). Naslednji korak je bila selekcija in razvrščanje
zbranih okvirov, ki so bili razumljeni v širšem kontekstu kot organizi-
rana klasifikacija kompetenc in podkompetenc. Kot navaja ce de f op
(2008), je kvalificirani okvir instrument za razvoj in oceno digitalne pi-
smenosti glede na niz meril ter ciljno skupino.

V poročilu o projektu dig comp je A. Ferrari (2012) preučila 15 okvi-
rov za opredelitev digitalne pismenosti. Namen njenega poročila je bil
ugotoviti in analizirati že izvedene projekte in pobude, pri katerih so
spodbujali, razvijali, učili, ocenjevali ali izdajali potrdila o digitalni pi-
smenosti. Skozi raziskavo je preučila nabor kompetenc in podkompe-
tenc, ki so jih pri posameznih projektih ali pobudah vključili v razume-
vanje digitalne pismenosti. Glavni cilji njenega preučevanja so bili:

• identificirati ključne sestavine digitalne pismenosti v smislu znanj,
veščin in stališč,

• razviti opisnike, ki bodo vključeni v konceptualni okvir,

• predlagati načrt uporabe in načine prilagajanja okvira ter opisni-
kov različnim ravnem.

V nadaljevanju po abecednem vrstnem redu navajamo kratek opis, ci-
lje in ciljne skupine izvedenih merjenj digitalne pismenosti (preglednica
2.1).

Katalonska vlada je leta 2009 prek projekta a c t ic (2013) pričela s
promocijo digitalne pismenosti med državljani. Z njo so želeli prispe-
vati k dinamični in konkurenčnejši družbi znanja, vzpodbuditi rabo ikt
in izboljšati izobraževanje odraslih na njenem področju. Pomemben del

20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25