Page 22 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 22
nformacijsko-komunikacijska tehnologija in digitalna pismenost
Raven 3: Napredno Iskanje priložnosti rabe i k t, podpora uporabnikom
Raven 2: Vmesno Avtonomna raba
Raven 1: Osnovno Digitalna vključenost
Slika 2.1 Ravni znanja po modelu digitalne pismenosti a cti c
projekta je bil tudi razvoj certificiranja doseženega znanja za potrebe
zaposlovanja v gospodarstvu.
Akreditacijski okvir projekta a ctic je bil zgrajen na 8. skupinah ve-
ščin:
• digitalna participacija in kultura,
• digitalna tehnologija, uporaba računalnika in operacijskih siste-
mov,
• brskanje in komunikacija v digitalnem svetu,
• razumevanje pisnih informacij,
• razumevanje nenapisanih informacij (avdio, video, grafika),
• razumevanje numeričnih informacij,
• razumevanje zbirk podatkov in
• predstavitev vsebin.
Pri preverjanju stopnje digitalne pismenosti je bilo moč doseči tri
ravni znanja (slika 2.1):
1. osnovni uporabnik z osnovnim poznavanjem tehnologije,
2. avtonomni uporabnik, ki je vešč kritične ocene pridobljenih infor-
macij,
3. napredni in inovativni uporabnik, zmožen izkoristiti potenciale
ik t, poiskati alternative in podpirati druge uporabnike.
Certificiranje doseženega znanja so pooblaščeni centri izvajali z reše-
vanjem spletnih testov, pri čemer so imeli posamezniki določen maksi-
malni čas reševanja testov.
Angleška izobraževalna agencija bec ta, ki jo je v letih med 1998 in
2011 financiralo Ministrstvo za izobraževanje Velike Britanije, je pri-
pravila okvir digitalne pismenosti, namenjen spodbujanju izgradnje di-
gitalne pismenosti za učitelje in učeče se v osnovnih ter srednjih šo-
lah. Okvir je temeljil na razumevanju digitalne pismenosti kot kombi-
nacije digitalnih veščin in veščin kritičnega mišljenja (Newman 2008).
22
Raven 3: Napredno Iskanje priložnosti rabe i k t, podpora uporabnikom
Raven 2: Vmesno Avtonomna raba
Raven 1: Osnovno Digitalna vključenost
Slika 2.1 Ravni znanja po modelu digitalne pismenosti a cti c
projekta je bil tudi razvoj certificiranja doseženega znanja za potrebe
zaposlovanja v gospodarstvu.
Akreditacijski okvir projekta a ctic je bil zgrajen na 8. skupinah ve-
ščin:
• digitalna participacija in kultura,
• digitalna tehnologija, uporaba računalnika in operacijskih siste-
mov,
• brskanje in komunikacija v digitalnem svetu,
• razumevanje pisnih informacij,
• razumevanje nenapisanih informacij (avdio, video, grafika),
• razumevanje numeričnih informacij,
• razumevanje zbirk podatkov in
• predstavitev vsebin.
Pri preverjanju stopnje digitalne pismenosti je bilo moč doseči tri
ravni znanja (slika 2.1):
1. osnovni uporabnik z osnovnim poznavanjem tehnologije,
2. avtonomni uporabnik, ki je vešč kritične ocene pridobljenih infor-
macij,
3. napredni in inovativni uporabnik, zmožen izkoristiti potenciale
ik t, poiskati alternative in podpirati druge uporabnike.
Certificiranje doseženega znanja so pooblaščeni centri izvajali z reše-
vanjem spletnih testov, pri čemer so imeli posamezniki določen maksi-
malni čas reševanja testov.
Angleška izobraževalna agencija bec ta, ki jo je v letih med 1998 in
2011 financiralo Ministrstvo za izobraževanje Velike Britanije, je pri-
pravila okvir digitalne pismenosti, namenjen spodbujanju izgradnje di-
gitalne pismenosti za učitelje in učeče se v osnovnih ter srednjih šo-
lah. Okvir je temeljil na razumevanju digitalne pismenosti kot kombi-
nacije digitalnih veščin in veščin kritičnega mišljenja (Newman 2008).
22