Page 25 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 25
ude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne pismenosti 2.2

Transformacija Inovativnost

Uporaba Strokovna raba

Kompetenca Veščine, koncepti, pristopi, odnosi

Slika 2.3 Ravni digitalne pismenosti po modelu DigEuLit

• integracijo vseh treh dimenzij, ki jo razumejo kot sposobnost razu-
mevanja potencialov tehnologije pri izgradnji novih znanj.

Ciljna skupina preverjanja ravni digitalne pismenosti so bili mlado-
stniki (15 let) vseh vrst italijanskih srednjih šol (poklicne, srednje stro-
kovne in gimnazije). Preverjanje so izvajali s spletnim vprašalnikom v
spletni učilnici Moodle.⁹ Teoretično zasnovo okvira in rezultate merje-
nja natančneje predstavljamo v poglavju 3.2.

Naslednji preučevani projekt je dig e u l it (Digital e u Literacy).¹⁰ V
okviru projekta so želeli razviti evropski okvir digitalne pismenosti
(Bélisle in Rosado 2006), ki naj bi omogočil opredelitev, strukturo in
nabor orodij, s pomočjo katerih bi učitelji in učeči se razumeli ter delili
znanje s področja spodbujanja digitalne pismenosti in ga vključevali v
prakso.

Ob snovanju okvira digitalne pismenosti je delovna skupina Evropske
komisije (Martin in Grudziecki 2006) določila nabor 13 procesov, ki jih
posamezniki izvajajo ob svojem delu v digitalnem okolju. Navedeni pro-
cesi so del okvira digitalne pismenosti, ki je bil sestavljen iz treh ravni
(Martin 2006) (slika 2.3):

1. digitalne kompetence, ki vključuje splošne veščine, povezane z na-
borom opredeljenih procesov; znotraj prve ravni je moč napredo-
vati na posameznih področjih in s tem od osnovnih do bolj anali-
tičnih veščin;

2. digitalne uporabe, ki vključuje uporabo veščin digitalne kompetence
v okviru naprednejših in strokovnejših kontekstov;

3. digitalne transformacije, kjer uporaba veščin digitalne kompetence
poteka na inovativen in ustvarjalen način, kar vodi k spremembi
na individualni ali organizacijski ravni.

Razvita je bila tudi metodologija, s pomočjo katere bi posameznik s
spletnimi orodji lahko ustvaril svoj profil, določal svojo raven digitalne

⁹ Glej http://www.moodle.org.
¹⁰ Glej http://www.openeducationeuropa.eu/fr/node/2551.

25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30