Page 30 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 30
nformacijsko-komunikacijska tehnologija in digitalna pismenost
Razmišljanje Foto- Repro-
v realnem vizualna dukcijska
času pismenost pismenost
Socialno- Konceptualni Infor-
čustvena okvir macijska
pismenost pismenost
Razve-
Slika 2.4 jitvena
Konceptualni okvir digitalne pismenost
pismenosti Eshet-Alkalai
• reprodukcijsko pismenost, ki vključuje sposobnost ustvarjanja
smiselnega, verodostojnega in ustvarjalnega sporočila,
• informacijsko pismenost oziroma kognitivno sposobnost učinko-
vitega vrednotenja pridobljenih informacij,
• razvejitveno pismenost oziroma sposobnost nelinearnega iskanja
informacij in razvijanja večdimenzionalnega razmišljanja,
• socialno-čustveno pismenost, ki vključuje sposobnost izogibanja
pastem in hkrati zavedanja o prednostih, ki jih prinaša digitalna
komunikacija,
• razmišljanje v realnem času, ki je sposobnost obdelave in vredno-
tenja velikih količin podatkov v realnem času.
Okvir metodološko ni bil preverjan, temveč gre za zbirko strokovnih
člankov, ki so bili objavljeni v obdobju med letoma 2004 in 2010.
Naslednji preučevani model, Global Standard 3, je mednarodno pri-
znani standard digitalne pismenosti, ki odraža veščine in spretnosti,
potrebne v današnjem akademskem in poslovnem okolju.¹⁹
¹⁹ Glej http://www.certiport.com/portal/desktopdefault.aspx?page=common/
pagelibrary/ic3-overview.html.
30
Razmišljanje Foto- Repro-
v realnem vizualna dukcijska
času pismenost pismenost
Socialno- Konceptualni Infor-
čustvena okvir macijska
pismenost pismenost
Razve-
Slika 2.4 jitvena
Konceptualni okvir digitalne pismenost
pismenosti Eshet-Alkalai
• reprodukcijsko pismenost, ki vključuje sposobnost ustvarjanja
smiselnega, verodostojnega in ustvarjalnega sporočila,
• informacijsko pismenost oziroma kognitivno sposobnost učinko-
vitega vrednotenja pridobljenih informacij,
• razvejitveno pismenost oziroma sposobnost nelinearnega iskanja
informacij in razvijanja večdimenzionalnega razmišljanja,
• socialno-čustveno pismenost, ki vključuje sposobnost izogibanja
pastem in hkrati zavedanja o prednostih, ki jih prinaša digitalna
komunikacija,
• razmišljanje v realnem času, ki je sposobnost obdelave in vredno-
tenja velikih količin podatkov v realnem času.
Okvir metodološko ni bil preverjan, temveč gre za zbirko strokovnih
člankov, ki so bili objavljeni v obdobju med letoma 2004 in 2010.
Naslednji preučevani model, Global Standard 3, je mednarodno pri-
znani standard digitalne pismenosti, ki odraža veščine in spretnosti,
potrebne v današnjem akademskem in poslovnem okolju.¹⁹
¹⁹ Glej http://www.certiport.com/portal/desktopdefault.aspx?page=common/
pagelibrary/ic3-overview.html.
30