Page 30 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 30
nformacijsko-komunikacijska tehnologija in digitalna pismenost

Razmišljanje Foto- Repro-
v realnem vizualna dukcijska
času pismenost pismenost

Socialno- Konceptualni Infor-
čustvena okvir macijska
pismenost pismenost
Razve-
Slika 2.4 jitvena
Konceptualni okvir digitalne pismenost
pismenosti Eshet-Alkalai

• reprodukcijsko pismenost, ki vključuje sposobnost ustvarjanja
smiselnega, verodostojnega in ustvarjalnega sporočila,

• informacijsko pismenost oziroma kognitivno sposobnost učinko-
vitega vrednotenja pridobljenih informacij,

• razvejitveno pismenost oziroma sposobnost nelinearnega iskanja
informacij in razvijanja večdimenzionalnega razmišljanja,

• socialno-čustveno pismenost, ki vključuje sposobnost izogibanja
pastem in hkrati zavedanja o prednostih, ki jih prinaša digitalna
komunikacija,

• razmišljanje v realnem času, ki je sposobnost obdelave in vredno-
tenja velikih količin podatkov v realnem času.

Okvir metodološko ni bil preverjan, temveč gre za zbirko strokovnih
člankov, ki so bili objavljeni v obdobju med letoma 2004 in 2010.

Naslednji preučevani model, Global Standard 3, je mednarodno pri-
znani standard digitalne pismenosti, ki odraža veščine in spretnosti,
potrebne v današnjem akademskem in poslovnem okolju.¹⁹

¹⁹ Glej http://www.certiport.com/portal/desktopdefault.aspx?page=common/
pagelibrary/ic3-overview.html.

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35