Page 29 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 29
Pobude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne pismenosti 2.2
predstavili knjižice in druge spletne aktivnosti, ki predstavljajo osnovo
za razpravo o internetni varnosti med otrokom in starši ali učitelji.
Okvir veščin, ki naj bi jih v zvezi s problematiko varne rabe inter-
neta spodbujali z razvojem izobraževalnih programov, pokriva nasle-
dnja področja:
• varnost na spletu, kar vključuje uporabo antivirusnih programov
in filtrov, preprečevanje nezaželene e-pošte in sms sporočil,
• komunikacijo, ki vključuje védenje o spletni identiteti in zasebno-
sti, netetiki, deljenju vsebin in mreženje,
• spletno nadlegovanje oziroma poznavanje problematike spletnega
nadlegovanja ter varnostnih vidikov zaupanja,
• zabavo, kjer je vključeno védenje o prenosu in legalni uporabi pro-
gramske opreme, avtorskih pravicah in zasebnosti.
V sklopu pobude je bila vzpostavljena tudi skupna spletna stran, kjer
so predstavljene aktivnosti in povezave na nacionalne spletne strani z
specifičnejšimi, nacionalno razvitimi publikacijami in vsebinami. Od-
prta je tudi spletna stran z aktivnostmi,¹⁸ ki je v času pisanja pričujoče
monografije dostopna v 9 jezikih. Za vsako področje oziroma tematiko
so zbrane posamezne aktivnosti, ki so sestavljene iz nabora pravil, pre-
nosov, kvizov in iger.
V okviru projekta so bili v 30 državah vzpostavljeni centri za varno
rabo interneta. Informativna gradiva so prevedena v 22 jezikov.
Posamezniki morajo za opravljanje nalog in reševanje problemov v
digitalnih okoljih uporabljati nabor tehničnih, kognitivnih in sociolo-
ških znanj. Po Eshet-Alkalaju (2004) predstavlja digitalna pismenost
v digitalni dobi preživetveno veščino. Za potrebe nadaljnjega akadem-
skega raziskovanja je predstavil okvir, ki poleg veščine uporabe digital-
nih naprav in programske opreme vključuje še kompleksnejše miselne,
motorične, sociološke in čustvene veščine (Eshet-Alkalai in Amichai-
Hamburger 2004).
Konceptualni okvir digitalne pismenosti (slika 2.4), kot ga opredeli
Eshet-Alkalai, vsebuje šest področij pismenosti (Eshet-Alkalai in Chajut
2010):
• foto-vizualno pismenost, kar pomeni sposobnost branja grafičnih
uporabniških vmesnikov, vizualno predstavljenih navodil in spo-
ročil,
¹⁸ Glej http://esafetykit.net/index2.html.
29
predstavili knjižice in druge spletne aktivnosti, ki predstavljajo osnovo
za razpravo o internetni varnosti med otrokom in starši ali učitelji.
Okvir veščin, ki naj bi jih v zvezi s problematiko varne rabe inter-
neta spodbujali z razvojem izobraževalnih programov, pokriva nasle-
dnja področja:
• varnost na spletu, kar vključuje uporabo antivirusnih programov
in filtrov, preprečevanje nezaželene e-pošte in sms sporočil,
• komunikacijo, ki vključuje védenje o spletni identiteti in zasebno-
sti, netetiki, deljenju vsebin in mreženje,
• spletno nadlegovanje oziroma poznavanje problematike spletnega
nadlegovanja ter varnostnih vidikov zaupanja,
• zabavo, kjer je vključeno védenje o prenosu in legalni uporabi pro-
gramske opreme, avtorskih pravicah in zasebnosti.
V sklopu pobude je bila vzpostavljena tudi skupna spletna stran, kjer
so predstavljene aktivnosti in povezave na nacionalne spletne strani z
specifičnejšimi, nacionalno razvitimi publikacijami in vsebinami. Od-
prta je tudi spletna stran z aktivnostmi,¹⁸ ki je v času pisanja pričujoče
monografije dostopna v 9 jezikih. Za vsako področje oziroma tematiko
so zbrane posamezne aktivnosti, ki so sestavljene iz nabora pravil, pre-
nosov, kvizov in iger.
V okviru projekta so bili v 30 državah vzpostavljeni centri za varno
rabo interneta. Informativna gradiva so prevedena v 22 jezikov.
Posamezniki morajo za opravljanje nalog in reševanje problemov v
digitalnih okoljih uporabljati nabor tehničnih, kognitivnih in sociolo-
ških znanj. Po Eshet-Alkalaju (2004) predstavlja digitalna pismenost
v digitalni dobi preživetveno veščino. Za potrebe nadaljnjega akadem-
skega raziskovanja je predstavil okvir, ki poleg veščine uporabe digital-
nih naprav in programske opreme vključuje še kompleksnejše miselne,
motorične, sociološke in čustvene veščine (Eshet-Alkalai in Amichai-
Hamburger 2004).
Konceptualni okvir digitalne pismenosti (slika 2.4), kot ga opredeli
Eshet-Alkalai, vsebuje šest področij pismenosti (Eshet-Alkalai in Chajut
2010):
• foto-vizualno pismenost, kar pomeni sposobnost branja grafičnih
uporabniških vmesnikov, vizualno predstavljenih navodil in spo-
ročil,
¹⁸ Glej http://esafetykit.net/index2.html.
29