Page 31 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 31
Pobude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne pismenosti 2.2
Global Standard 3 je sestavljen iz treh posameznih izpitov:²⁰
• osnov računalništva, ki vključujejo osnovno poznavanje strojne in
programske opreme računalnika, operacijskih sistemov ter zmo-
žnost odprave osnovnih napak,
• poznavanja ključne programske opreme, ki vključuje poznavanje
programske opreme za urejanje besedil, izračune s pomočjo pre-
glednic, in sestavljanje predstavitev,
• življenja na spletu oziroma poznavanja spletnih storitev, načinov
komuniciranja, sodelovanja in učenja, družabnih omrežij ter etične
in varne rabe interneta.
Certificiranje po programu ic 3 temelji na ocenjevanju posameznih
izpitov. Pozitivno rešeni izpiti vodijo k dodelitvi končnega certifikata.
Posamezni izpiti se vršijo v pooblaščenih izpitnih centrih, sestavljeni
pa so iz časovno omejenih nalog, ki jih opravljajo kandidati s pomočjo
računalnika.
Projekt iSkills, katerega nosilec je e t s (Education Testing Service)
in je namenjen vsem državljanom, temelji na spoznanju, da so za de-
lovanje v digitalni družbi potrebne tako tehnične kot tudi kognitivne
spretnosti (Katz 2007). Okvir i k t-pismenosti po metodi iSkills je se-
stavljen iz sedmih tipov nalog, ki predstavljajo paleto raznolikih poti
uporabe digitalnih informacij:
• opredelitev oziroma razumevanje in jasno oblikovanje raziskoval-
nega in problemskega vprašanja,
• dostopanje, kar vključuje zbiranje ali pridobivanje informacij v di-
gitalnem okolju,
• vrednotenje oziroma presojo ustreznosti zbranih informacij po
različnih kriterijih,
• upravljanje oziroma organiziranje pridobljenih virov za potrebe
kasnejše uporabe,
• vključevanje oziroma sintezo, povzemanje in primerjavo zbranih
virov,
• ustvarjanje oziroma spreminjanje, uporabo in oblikovanje infor-
macij s pomočjo digitalnih orodij,
• komuniciranje oziroma razširjanje informacij med ciljnimi skupi-
nami.
²⁰ Glej http://www.certiport.com/portal/desktopdefault.aspx?TZ=1.
31
Global Standard 3 je sestavljen iz treh posameznih izpitov:²⁰
• osnov računalništva, ki vključujejo osnovno poznavanje strojne in
programske opreme računalnika, operacijskih sistemov ter zmo-
žnost odprave osnovnih napak,
• poznavanja ključne programske opreme, ki vključuje poznavanje
programske opreme za urejanje besedil, izračune s pomočjo pre-
glednic, in sestavljanje predstavitev,
• življenja na spletu oziroma poznavanja spletnih storitev, načinov
komuniciranja, sodelovanja in učenja, družabnih omrežij ter etične
in varne rabe interneta.
Certificiranje po programu ic 3 temelji na ocenjevanju posameznih
izpitov. Pozitivno rešeni izpiti vodijo k dodelitvi končnega certifikata.
Posamezni izpiti se vršijo v pooblaščenih izpitnih centrih, sestavljeni
pa so iz časovno omejenih nalog, ki jih opravljajo kandidati s pomočjo
računalnika.
Projekt iSkills, katerega nosilec je e t s (Education Testing Service)
in je namenjen vsem državljanom, temelji na spoznanju, da so za de-
lovanje v digitalni družbi potrebne tako tehnične kot tudi kognitivne
spretnosti (Katz 2007). Okvir i k t-pismenosti po metodi iSkills je se-
stavljen iz sedmih tipov nalog, ki predstavljajo paleto raznolikih poti
uporabe digitalnih informacij:
• opredelitev oziroma razumevanje in jasno oblikovanje raziskoval-
nega in problemskega vprašanja,
• dostopanje, kar vključuje zbiranje ali pridobivanje informacij v di-
gitalnem okolju,
• vrednotenje oziroma presojo ustreznosti zbranih informacij po
različnih kriterijih,
• upravljanje oziroma organiziranje pridobljenih virov za potrebe
kasnejše uporabe,
• vključevanje oziroma sintezo, povzemanje in primerjavo zbranih
virov,
• ustvarjanje oziroma spreminjanje, uporabo in oblikovanje infor-
macij s pomočjo digitalnih orodij,
• komuniciranje oziroma razširjanje informacij med ciljnimi skupi-
nami.
²⁰ Glej http://www.certiport.com/portal/desktopdefault.aspx?TZ=1.
31