Page 32 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 32
2 Informacijsko-komunikacijska tehnologija in digitalna pismenost

Ocenjevanje poteka prek zaščitenih spletnih ocenjevalnih testov. V
njih poteka simulacija različnih scenarijev z uporabo 14 nalog, ki trajajo
vsaka po 4 minute. Naloge se točkujejo. V modelu iSkills je moč doseči
do 500 točk. Mednarodni odbor za osnovno raven ik t-pismenosti pri-
poroča doseg vsaj 260 točk.

Nacionalni svet za kurikul in ocenjevanje (National Council for Curri-
culum and Assessment – ncca) je, s ciljem, da bi pomagali učiteljem pri
vključevanju ikt kot medpredmetne komponente pri vseh predmetih,
določil znanja, veščine in odnos, ki se pričakujejo od učencev v osnovnih
in nižjih srednjih šolah. Okvir je bil razvit kot pomoč pri načrtovanju uč-
nih priprav učiteljev (National Council for Curriculum and Assessment
2004). Cilj te pobude je bil, da bi bili vsi učenci, ki zaključijo osnovno
šolo, neodvisni učeči posamezniki, ki bodo sposobni samostojne in ino-
vativne rabe i k t, učinkovitega komuniciranja, sodelovalnega dela ter
kritične presoje, upravljanja in uporabe informacij.

Okvir n cc a je sestavljen iz štirih neodvisnih elementov, poimeno-
vanih »učni cilji«, ki so sestavljeni iz 15 učnih rezultatov. Učenci preko
4 neodvisnih učnih ciljev dosegajo učne rezultate, ki jih prikazujemo v
preglednici 2.2.

Okvir n c a a predvideva tri ravni digitalne pismenosti, ki so pove-
zane s stopnjo izobraževanja otrok: nižjo osnovno raven, višjo osnovno
raven in nižjo srednjo raven.²¹ Osnutek je bil predstavljen leta 2006 in
popravljen leta 2007.

Tudi vlada Danske v okviru projekta Pedagoška i k t-licenca ponuja
sedanjim in bodočim učiteljem možnost nadgradnje njihovih veščin
rabe i k t in vključevanja i k t v procese poučevanja. Cilj projekta je
uporaba ikt in medijev pri poučevanju ter učenju pri vseh predmetih.²²
Tečaji, kjer lahko pridobijo ik t-licenco, so sestavljeni iz treh osnovnih
in zaključnega modula:

• Osnovni moduli so pokrivali področja iskanja informacij na spletu,
vnosa in urejanja besedila ter komunikacijsko-sodelovalne ve-
ščine.

• Zaključni modul pa pokriva področje novih metod poučevanja ob
uporabi ik t.

Posamezna področja osnovnih in zaključnega modula vključujejo

²¹ Glej http://ncca.ie/en/.
²² Glej http://www.paedagogisk-it-koerekort.dk.

32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37