Page 34 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 34
2 Informacijsko-komunikacijska tehnologija in digitalna pismenost

• Visokošolsko izobraževanje: posameznik prepozna potrebe po in-
formacijah, gradi strategije lociranja informacij, jih zbira iz različ-
nih virov in vrednoti, nadgrajuje obstoječe informacije in prispeva
k ustvarjanju novega znanja.

• Vseživljenjsko učenje: posameznik razume potrebe po informaci-
jah in njihovo razpoložljivost, pozna načine iskanja, vrednotenja,
etične in odgovorne rabe, deljenja in upravljanja najdenih infor-
macij.

Za vsako raven izobraževanja so prek opisnikov določena zahtevana
znanja.

Zadnji preučevani okvir je u n escov ikt-okvir kompetenc učiteljev.
Okvir je, poleg učiteljem, namenjen tudi snovalcem izobraževalnih poli-
tik in izobraževalnim inštitucijam. Cilj projekta je bila izdelava medna-
rodnega standarda, namenjenega izobraževanju učiteljev pri usvajanju
znanj s področja ik t in pri uvajanju ik t v poučevanje.

Cilje razvoja okvira delimo na 4 skupine (u n e s co 2011):

• predstavitev smernic, ki izobraževalnim ustanovam pomagajo pri
ugotavljanju obstoječega stanja, razvijanju in vrednotenju učnih
gradiv, namenjenih izobraževanju učiteljev pri uporabi ikt v pou-
čevanju in učenju,

• zagotovitev osnovnega nabora znanj, s pomočjo katerega bodo uči-
telji ikt lahko vključili v svoje poučevanje in na ta način spodbujali
učenje,

• spodbuda strokovnemu razvoju učiteljev na pedagoškem področju,
sodelovanju, vodenju in inovativnih učnih pristopih pri uporabi
ik t,

• uskladitev različnih pogledov in pristopov, ki se nanašajo na upo-
rabo ik t pri poučevanju.

Okvir ikt-pismenost za učitelje je matrična struktura, kjer so na eni
strani določeni trije pristopi k izobraževalnim spremembam, in sicer:

• tehnološka pismenost,
• poglabljanje in
• ustvarjanje znanja.

Drugo stran matrike določajo sestavine izobraževalnega sistema, in
sicer razumevanje rabe ikt v izobraževanju, kurikul in ocenjevanje, pe-
dagogika, ikt, organizacija in administracija ter strokovni razvoj učite-

34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39