Page 33 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 33
ude in projekti za spodbujanje razvoja digitalne pismenosti 2.2
Preglednica 2.2 Okvir digitalne pismenosti n cca
Učni cilj Učni rezultat
Ustvarjanje, Učenec zna:
komunikacija in • izdelati osnutek, urejati in pregledati besedilo z uporabo i k t,
sodelovanje • ustvariti, zamenjati in vnesti informacije v različnih formatih
(slike, zvok, video),
• zbirati, organizirati, upravljati in analizirati podatke z uporabo
i k t,
• lokalno in globalno komunicirati in sodelovati z uporabo i k t,
• načrtovati, oblikovati, ustvarjati in predstaviti informacije z
uporabo i k t.
Razvijanje Učenec zna:
osnovnih znanj, • prikazati in uporabiti funkcionalna znanja in razumevanje i k t,
veščin in • razvijati veščine za vzdrževanje in optimizacijo i k t,
konceptov • razumeti in poznati varno rabo i k t.
Kritično mišljenje Učenec zna:
in ustvarjalnost • zbirati, dostopati in pridobivati informacije ob podpori i k t,
• vrednotiti, organizirati in graditi nove informacije z uporabo
i k t,
• ustvarjalno sestavljati nova znanja ob podpori i k t.
Razumevanje • Učenec razume in kritično presoja vloge i k t pri razvoju
socialnega in posameznika in družbe,
osebnega vpliva
rabe i k t • razvija neodvisno in sodelovalno učenja ter jezikovne veščine
ob uporabi i k t,
• razume pomen odgovorne in etične rabe i k t.
znanja iz obdelave slik, video- in avdio datotek, digitalnih virov, in-
teraktivnih naprav in spletnih storitev.
Poučevanje učiteljev poteka prek seminarjev, ki so organizirani delno
v živo in delno preko spleta. Ob zaključku seminarja učitelje testirajo,
ti pa sestavijo tudi svoj digitalni razvojni listovnik.
Tudi projekt Informacijska pismenost na Škotskem, ki so ga vodili
raziskovalci z Univerze v Glasgowu, je bil namenjen učečim z različnih
izobraževalnih ravni: osnovne in srednje šole, univerze in vseživljenj-
skega izobraževanja (Irving 2010).
Okvir škotskega projekta Informacijska pismenost opredeli zahte-
vana znanja po posameznih ravneh izobraževanja:
• Osnovna šola: posameznik načrtuje, organizira, predstavlja in vre-
dnoti pridobljene informacije.
• Srednja šola: posameznik opredeli ključne besede, določa ustre-
znost informacijskih virov, razume etično in odgovorno rabo, po-
zna načine komuniciranja in deljenja najdenih informacij.
33
Preglednica 2.2 Okvir digitalne pismenosti n cca
Učni cilj Učni rezultat
Ustvarjanje, Učenec zna:
komunikacija in • izdelati osnutek, urejati in pregledati besedilo z uporabo i k t,
sodelovanje • ustvariti, zamenjati in vnesti informacije v različnih formatih
(slike, zvok, video),
• zbirati, organizirati, upravljati in analizirati podatke z uporabo
i k t,
• lokalno in globalno komunicirati in sodelovati z uporabo i k t,
• načrtovati, oblikovati, ustvarjati in predstaviti informacije z
uporabo i k t.
Razvijanje Učenec zna:
osnovnih znanj, • prikazati in uporabiti funkcionalna znanja in razumevanje i k t,
veščin in • razvijati veščine za vzdrževanje in optimizacijo i k t,
konceptov • razumeti in poznati varno rabo i k t.
Kritično mišljenje Učenec zna:
in ustvarjalnost • zbirati, dostopati in pridobivati informacije ob podpori i k t,
• vrednotiti, organizirati in graditi nove informacije z uporabo
i k t,
• ustvarjalno sestavljati nova znanja ob podpori i k t.
Razumevanje • Učenec razume in kritično presoja vloge i k t pri razvoju
socialnega in posameznika in družbe,
osebnega vpliva
rabe i k t • razvija neodvisno in sodelovalno učenja ter jezikovne veščine
ob uporabi i k t,
• razume pomen odgovorne in etične rabe i k t.
znanja iz obdelave slik, video- in avdio datotek, digitalnih virov, in-
teraktivnih naprav in spletnih storitev.
Poučevanje učiteljev poteka prek seminarjev, ki so organizirani delno
v živo in delno preko spleta. Ob zaključku seminarja učitelje testirajo,
ti pa sestavijo tudi svoj digitalni razvojni listovnik.
Tudi projekt Informacijska pismenost na Škotskem, ki so ga vodili
raziskovalci z Univerze v Glasgowu, je bil namenjen učečim z različnih
izobraževalnih ravni: osnovne in srednje šole, univerze in vseživljenj-
skega izobraževanja (Irving 2010).
Okvir škotskega projekta Informacijska pismenost opredeli zahte-
vana znanja po posameznih ravneh izobraževanja:
• Osnovna šola: posameznik načrtuje, organizira, predstavlja in vre-
dnoti pridobljene informacije.
• Srednja šola: posameznik opredeli ključne besede, določa ustre-
znost informacijskih virov, razume etično in odgovorno rabo, po-
zna načine komuniciranja in deljenja najdenih informacij.
33