Page 93 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 93
6 Sklepna razmišljanja

Znanje in veščine, povezane z rabo i k t, vplivajo na načine poučeva-
nja in učenja ter kasneje postajajo osnovna potreba posameznika pri
konkurenčnem vstopu na trg dela, sodelovanju v sodobni informacijski
družbi in vseživljenjskem učenju.

V teoretičnem delu monografije smo najprej raziskovali razvoj poj-
movanja digitalne pismenosti. Na osnovi študija literature ugotavljamo,
da ni enotne opredelitve pojma, saj različni avtorji digitalno pismenost
različno razumejo in jo tudi opredeljujejo različno. Skupno vsem opre-
delitvam pa je, da se pojmovanje digitalne pismenosti razvija skladno z
razvojem tehnologije. Opredelitev znanj in veščin digitalne pismenosti
se z začetnega bolj tehnološkega pogleda vedno bolj premika k vključe-
vanju kompleksnejših, miselnih, družbenokritičnih in etičnih znanj ter
veščin. Digitalna pismenost tako zajema nabor mnogih drugih pisme-
nosti, kot so medijska, informacijska, vizualna, tehnološka, komunika-
cijska, socialna idr.

V nadaljevanju smo predstavili modele merjenja digitalne pismeno-
sti. V okviru različnih projektov in pobud so pripravili modele merje-
nja in ocenjevanja digitalne pismenosti ter določili potrebna znanja in
veščine za doseganje posameznih ravni. Osredotočili smo se na model
opredelitve in merjenja digitalne pismenosti d c a, ki je bil osnova za
pripravo vprašalnika in empirično analizo naše raziskave. Poleg modela
d ca smo predstavili tudi model dig comp, ki so ga razvili v okviru Di-
gitalne agende eu. Model dig comp je trenutno razvit le za področje
izobraževanja, kjer so že izdelani opisniki posameznih področij in kom-
petenc.

Predstavili smo slovenski izobraževalni sistem in podrobneje prika-
zali srednješolsko izobraževanje. Osredotočili smo se na prenovo učnih
načrtov gimnazijskih izobraževalnih programov in raziskali način vklju-
čevanja rabe i k t v prenovljenih učnih načrtih. Ugotovimo lahko, da
je razvoj digitalne pismenost v prenovljene učne načrte sicer vključen,
vendar je to vključevanje zelo splošno opredeljeno. ikt je v večini učnih

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98