Page 89 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 89
Primerjava skupnih rezultatov 5.5
statistično značilne povezave. Tako je razumevanje tehnoloških kon-
ceptov statistično značilno povezano z znanjem reševanja tehničnih
problemov in z vizualno pismenostjo (korelacijski koeficient = 0,18).
Sklepamo lahko, da bolj kot dijak razume tehnološko delovanje raču-
nalnika in sporočila, ki mu jih v obliki sporočil o napakah računalnik
izpiše na zaslon, lažje lahko rešuje problemske situacije, povezane z de-
lovanjem računalnika.
Spremenljivka Organizacija in povezovanje besedilnih in vizualnih
podatkov je statistično značilno povezana s Strukturiranjem pridoblje-
nih podatkov (0,31), z Iskanjem informacij (0,25), s Spoštovanjem dru-
gih (0,26) in z Družbeno-kulturnimi vplivi tehnologije (0,12). Sklepamo
lahko, da je dijak, ki je vešč iskanja informacij in njihovega strukturira-
nja oziroma razvrščanja po pomembnosti, vešč tudi povezovanja bese-
dilnih in vizualnih informacij v nova znanja. Dijak, ki razume družbeno-
kulturni vpliv tehnologije, posveča pomen tudi spoštovanju drugih upo-
rabnikov.
Spremenljivka Družbeno-kulturni vpliv tehnologije je statistično
značilno povezana s spremenljivkami Organizacija in povezovanje be-
sedilnih in vizualnih podatkov (0,12), Strukturiranje pridobljenih po-
datkov (0,11) in Spoštovanje drugih (0,14). Sklepamo lahko, da dijak, ki
upošteva etična merila rabe interneta ob spoštovanju drugih uporabni-
kov, razume tudi družbeno-kulturni vpliv tehnologije. Veščina struktu-
riranja pridobljenih podatkov pa pripomore k njihovi lažji organizaciji
in povezovanju.
Povezanost med vsemi naštetimi spremenljivkami je pozitivna, kar
pomeni, da z naraščanjem vrednosti ene spremenljivke naraščajo tudi
vrednosti druge. Vse navedene povezave so statistično značilne.
5.5 Primerjava skupnih rezultatov z raziskavo digitalne
pismenosti v Italiji
Raziskava digitalne pismenosti v Italiji je potekala od septembhra 2009
do januarja 2010 na 34 srednjih šolah. Vključeni so bili vsi programi
srednjih šol, srednjih strokovnih, programi strokovnih gimnazij in pro-
gramih splošnih gimnazij. Povprečna starost anketirancev je bila 15 let.
Neposredna primerljivost rezultatov zaradi krajšega vprašalnika v naši
raziskavi ni povsem ustrezna, lahko pa iz rezultatov razberemo trende
in značilnosti posameznih vzorcev.
Dosežen skupni povprečni rezultat 62,5 pri italijanski raziskavi
je bil skoraj identičen povprečnemu rezultatu v slovenski raziskavi
89
statistično značilne povezave. Tako je razumevanje tehnoloških kon-
ceptov statistično značilno povezano z znanjem reševanja tehničnih
problemov in z vizualno pismenostjo (korelacijski koeficient = 0,18).
Sklepamo lahko, da bolj kot dijak razume tehnološko delovanje raču-
nalnika in sporočila, ki mu jih v obliki sporočil o napakah računalnik
izpiše na zaslon, lažje lahko rešuje problemske situacije, povezane z de-
lovanjem računalnika.
Spremenljivka Organizacija in povezovanje besedilnih in vizualnih
podatkov je statistično značilno povezana s Strukturiranjem pridoblje-
nih podatkov (0,31), z Iskanjem informacij (0,25), s Spoštovanjem dru-
gih (0,26) in z Družbeno-kulturnimi vplivi tehnologije (0,12). Sklepamo
lahko, da je dijak, ki je vešč iskanja informacij in njihovega strukturira-
nja oziroma razvrščanja po pomembnosti, vešč tudi povezovanja bese-
dilnih in vizualnih informacij v nova znanja. Dijak, ki razume družbeno-
kulturni vpliv tehnologije, posveča pomen tudi spoštovanju drugih upo-
rabnikov.
Spremenljivka Družbeno-kulturni vpliv tehnologije je statistično
značilno povezana s spremenljivkami Organizacija in povezovanje be-
sedilnih in vizualnih podatkov (0,12), Strukturiranje pridobljenih po-
datkov (0,11) in Spoštovanje drugih (0,14). Sklepamo lahko, da dijak, ki
upošteva etična merila rabe interneta ob spoštovanju drugih uporabni-
kov, razume tudi družbeno-kulturni vpliv tehnologije. Veščina struktu-
riranja pridobljenih podatkov pa pripomore k njihovi lažji organizaciji
in povezovanju.
Povezanost med vsemi naštetimi spremenljivkami je pozitivna, kar
pomeni, da z naraščanjem vrednosti ene spremenljivke naraščajo tudi
vrednosti druge. Vse navedene povezave so statistično značilne.
5.5 Primerjava skupnih rezultatov z raziskavo digitalne
pismenosti v Italiji
Raziskava digitalne pismenosti v Italiji je potekala od septembhra 2009
do januarja 2010 na 34 srednjih šolah. Vključeni so bili vsi programi
srednjih šol, srednjih strokovnih, programi strokovnih gimnazij in pro-
gramih splošnih gimnazij. Povprečna starost anketirancev je bila 15 let.
Neposredna primerljivost rezultatov zaradi krajšega vprašalnika v naši
raziskavi ni povsem ustrezna, lahko pa iz rezultatov razberemo trende
in značilnosti posameznih vzorcev.
Dosežen skupni povprečni rezultat 62,5 pri italijanski raziskavi
je bil skoraj identičen povprečnemu rezultatu v slovenski raziskavi
89