Page 88 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 88
5 Raziskava digitalne pismenosti
Preglednica 5.18 Testne statistike za spremenljivko Regija
Dimenzije digitalne Mann- Wilcoxon W Z Stop. znač.
pismenosti Whitney U (-stranska)
Tehnološka dimenzija , , –, ,
Kognitivna dimenzija , , –, ,
Etična dimenzija , , –, ,
Preglednica 5.19 Medsebojna povezanost spremenljivk digitalne pismenosti
Dimenzija () () () () () () () ()
Tehnološka ()
() ,**
() ,** ,**
Kognitivna ()
()
() ,**
,** ,**
Etična ()
() ,** ,** ,**
() ,** ,* ,**
op ombe Naslovi stolpcev/vrstic: (1) razumevanje tehnoloških konceptov, (2) reše-
vanje problemov, (3) vizualna pismenost, (4) organizacija in povezovanje besedilnih
in vizualnih podatkov, (5) strukturiranje pridobljenih podatkov, (6) iskanje informa-
cij, (7) varovanje zasebnosti, (8) spoštovanje drugih, (9) družbeno-kulturni vpliv teh-
nologije. ** Korelacija je značilna pri 0,01 (2-stransko). * Korelacija je značilna pri 0,05
(2-stransko).
dimenzijah digitalne pismenosti večje od 0,05 (tehnološka 0,701, ko-
gnitivna 0,257, etična 0,412), zato ničelne hipoteze ne moremo ovreči,
kar pomeni, da glede na regijo, v kateri se izvaja gimnazijski program,
na posameznih področjih digitalne pismenosti ne prihaja do statistično
pomembnih razlik.
Na podlagi analize podatkov hipoteze 4, ki trdi, da obstajajo stati-
stično značilne razlike v digitalni pismenosti dijakov glede na regiji, ne
moremo sprejeti.
V nadaljevanju analize nas je zanimala medsebojna povezanost po-
sameznih spremenljivk znanja in veščin, ki jih določa model d ca (raz-
delek 3.2.1). V ta namen smo izvedli korelacijsko analizo (preglednica
5.19). Spremenljivke od 1 do 3 prikazujejo tehnološko dimenzijo, od 4
do 6 kognitivno in zadnje 3 etično dimenzijo modela d ca (preglednica
5.19).
Izračunani Pearsonovi korelacijski koeficienti prikazujejo posamezne
88
Preglednica 5.18 Testne statistike za spremenljivko Regija
Dimenzije digitalne Mann- Wilcoxon W Z Stop. znač.
pismenosti Whitney U (-stranska)
Tehnološka dimenzija , , –, ,
Kognitivna dimenzija , , –, ,
Etična dimenzija , , –, ,
Preglednica 5.19 Medsebojna povezanost spremenljivk digitalne pismenosti
Dimenzija () () () () () () () ()
Tehnološka ()
() ,**
() ,** ,**
Kognitivna ()
()
() ,**
,** ,**
Etična ()
() ,** ,** ,**
() ,** ,* ,**
op ombe Naslovi stolpcev/vrstic: (1) razumevanje tehnoloških konceptov, (2) reše-
vanje problemov, (3) vizualna pismenost, (4) organizacija in povezovanje besedilnih
in vizualnih podatkov, (5) strukturiranje pridobljenih podatkov, (6) iskanje informa-
cij, (7) varovanje zasebnosti, (8) spoštovanje drugih, (9) družbeno-kulturni vpliv teh-
nologije. ** Korelacija je značilna pri 0,01 (2-stransko). * Korelacija je značilna pri 0,05
(2-stransko).
dimenzijah digitalne pismenosti večje od 0,05 (tehnološka 0,701, ko-
gnitivna 0,257, etična 0,412), zato ničelne hipoteze ne moremo ovreči,
kar pomeni, da glede na regijo, v kateri se izvaja gimnazijski program,
na posameznih področjih digitalne pismenosti ne prihaja do statistično
pomembnih razlik.
Na podlagi analize podatkov hipoteze 4, ki trdi, da obstajajo stati-
stično značilne razlike v digitalni pismenosti dijakov glede na regiji, ne
moremo sprejeti.
V nadaljevanju analize nas je zanimala medsebojna povezanost po-
sameznih spremenljivk znanja in veščin, ki jih določa model d ca (raz-
delek 3.2.1). V ta namen smo izvedli korelacijsko analizo (preglednica
5.19). Spremenljivke od 1 do 3 prikazujejo tehnološko dimenzijo, od 4
do 6 kognitivno in zadnje 3 etično dimenzijo modela d ca (preglednica
5.19).
Izračunani Pearsonovi korelacijski koeficienti prikazujejo posamezne
88