Page 30 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 30
5 Povpraševanje in ponudba

činkovitost in neuspešnost. Tržno gospodarstvo je prav zaradi tega zelo
pragmatično, podjetja se tako stalno učijo iz poslovnih izkušenj, morajo
hitro uvajati in uporabljati različne podjetniške, lastninske, pravne, fi-
nančne, tehnološke, marketinške, prodajne, informacijske in tudi druge
aktivnosti ter rešitve. Prednost trga je v poslovni svobodi, ustvarjalno-
sti in prevzemanju tveganja za lastne uspehe ter tudi neuspehe na trgu.
Tržno gospodarstvo je učeče in razvijajoče se gospodarstvo, spodbuja
podjetništvo in njegove različne oblike ter tudi dokaj hitro reagira na
spremembe oziroma spremenjene pogoje in okoliščine poslovanja.

Vprašanja za utrjevanje
1. Kaj ključno vpliva na povpraševanje?
2. Kaj je značilno za zakon ponudbe in povpraševanja?
3. Kaj vse vpliva na povpraševanje?
4. Kaj vse vpliva na ponudbo?
5. Kaj je dobiček?
6. Kako lahko podjetje upravlja svoj dobiček?
7. Kakšno je lahko razmerje cene izdelka in storitve v primerjavi s

proizvodnimi stroški?
8. Kaj opredeljuje pojem tržnega ravnovesja?
9. Kaj je značilno za delovanje trga?
10. Kateri so temeljni elementi tržnega mehanizma in tržnega delovanja?
11. Kaj zaznamuje tržno gospodarstvo?

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35