Page 41 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 41
Interaktivna tabla
Marina Volk
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
marina.volk@pef.upr.si
Opis
Interaktivna tabla je na dotik občutljiv zaslon, ki deluje v povezavi z računalni-
kom in s projektorjem. V razredu zamenjuje klasične table in združuje različne
tehnologije (radio, grafoskop, videoprojektor, televizijo in projektor). Nanjo
lahko pišemo, napisano brišemo, vstavljamo in oblikujemo slike, rišemo ski-
ce in grafe, vstavljamo in predvajamo posnetke, dostopamo do spleta ipd. Za
delo v razredu je velik prispevek interaktivne table tudi to, da lahko vse, kar
se dogaja na njej, shranimo. Z njo lahko uporabljamo tudi interaktivne tabli-
ce in glasovalne sisteme. Interaktivne tablice so tablice, ki omogočajo delo
na interaktivni tabli kjer koli v razredu. Učenci jih lahko uporabljajo individu-
alno ali skupinsko, preko njih rešujejo naloge, ki jih je učitelj predstavil na in-
teraktivni tabli, in nato prikažejo rezultate. Tablice omogočajo shranjevanje,
spreminjanje in tiskanje dokumentov. Z glasovalnimi sistemi vsak učenec so-
deluje pri kreiranju odgovorov. Rezultati se prikazujejo na interaktivni tabli v
obliki tabel ali grafov.
Didaktična raba
Možnosti didaktične uporabe interaktivne table:
– največja prednost interaktivne table pred ostalimi sredstvi je njena in-
teraktivnost,
– učitelj je usmerjevalec – učenci pridobivajo/gradijo znanje s pomočjo
interaktivne table in interaktivnih tablic,
– učno vsebino lahko ob vodenju učitelja soustvarja več učencev hkrati,
– omogoča sodelovalno učenje,
– možnost diferenciacije in individualizacije,
– manj frontalnega pouka,
– razvijanje digitalnih kompetenc . . .
Interaktivna tabla poveča motivacijo učencev za učenje le v primeru, ko je
uporabljena interaktivno in ne zgolj za projekcijo.
39
Marina Volk
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
marina.volk@pef.upr.si
Opis
Interaktivna tabla je na dotik občutljiv zaslon, ki deluje v povezavi z računalni-
kom in s projektorjem. V razredu zamenjuje klasične table in združuje različne
tehnologije (radio, grafoskop, videoprojektor, televizijo in projektor). Nanjo
lahko pišemo, napisano brišemo, vstavljamo in oblikujemo slike, rišemo ski-
ce in grafe, vstavljamo in predvajamo posnetke, dostopamo do spleta ipd. Za
delo v razredu je velik prispevek interaktivne table tudi to, da lahko vse, kar
se dogaja na njej, shranimo. Z njo lahko uporabljamo tudi interaktivne tabli-
ce in glasovalne sisteme. Interaktivne tablice so tablice, ki omogočajo delo
na interaktivni tabli kjer koli v razredu. Učenci jih lahko uporabljajo individu-
alno ali skupinsko, preko njih rešujejo naloge, ki jih je učitelj predstavil na in-
teraktivni tabli, in nato prikažejo rezultate. Tablice omogočajo shranjevanje,
spreminjanje in tiskanje dokumentov. Z glasovalnimi sistemi vsak učenec so-
deluje pri kreiranju odgovorov. Rezultati se prikazujejo na interaktivni tabli v
obliki tabel ali grafov.
Didaktična raba
Možnosti didaktične uporabe interaktivne table:
– največja prednost interaktivne table pred ostalimi sredstvi je njena in-
teraktivnost,
– učitelj je usmerjevalec – učenci pridobivajo/gradijo znanje s pomočjo
interaktivne table in interaktivnih tablic,
– učno vsebino lahko ob vodenju učitelja soustvarja več učencev hkrati,
– omogoča sodelovalno učenje,
– možnost diferenciacije in individualizacije,
– manj frontalnega pouka,
– razvijanje digitalnih kompetenc . . .
Interaktivna tabla poveča motivacijo učencev za učenje le v primeru, ko je
uporabljena interaktivno in ne zgolj za projekcijo.
39