Page 43 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 43
Interaktivna tabla
Timsko načrtovanje in izvajanje predšolske vzgoje. Vzgojitelji lahko pripravijo
skupno gradivo za interaktivno tablo, ki ga nato diferencirajo glede na starost
otrok. Tako se znanje za uporabo interaktivne table in njenih možnosti širi
med zaposlenimi v vrtcu.
Razvojno-procesni pristop in aktivno učenje. Otroci se s pomočjo table lahko
aktivno učijo, če jih k temu povabi vzgojitelj. Vzgojitelj mora paziti, da inte-
raktivne table ne uporablja le za predstavitev vsebine, ampak da možnost
otrokom, da z njim soustvarjajo vsebine, tako da dodajajo različne slike, kaj
dopišejo, narišejo, podčrtajo, posnamejo, izberejo zvočno kuliso . . . S tem se
navajajo različnih načinov učenja in izražanja ter se hkrati učijo zakonitosti
uporabe programa za interaktivno tablo (ukazi na dotik) ter pripomočkov in-
teraktivne table (npr. pisalo).
Uresničevanje didaktičnih načel
Učna aktivnost. Učitelj mora paziti, da interaktivne table ne uporablja le za
predstavitev vsebine, ampak da možnost učencem, da z njim soustvarjajo
vsebine tako, da dodajajo različne slike, kaj dopišejo, narišejo, podčrtajo, po-
snamejo, izberejo zvočno kuliso, poiščejo podatke na spletu in jih vključijo . . .
S tem se navajajo različnih načinov učenja in izražanja, se hkrati učijo zakoni-
tosti uporabe programa za interaktivno tablo (ukazi na dotik) ter pripomoč-
kov interaktivne table (npr. pisalo). Takšen način učenja s pomočjo interak-
tivne table je aktiven, učenci so motivirani za učenje in pridobivanje novega
znanja, saj ga imajo možnost tudi sami kreirati.
Učitelj lahko s programsko opremo za interaktivno tablo izdela različne di-
daktične igre: spomin, iskanje parov, naloge povezovanja, odkrivanje skritih
gesel . . .
Enotnost nazornega in pojmovnega. S programom za interaktivno tablo ter
vsemi ostalimi programskimi orodji, ki jih ponuja, lahko učitelj zelo nazorno
podaja vsebine. Z različnimi ponazoritvenimi sredstvi (slike, video- in zvočni
posnetki, predstavitve, grafi . . .) lahko predstavi vsebine pri vseh predmetih.
Na vstavljena predstavitvena sredstva lahko piše, riše, označuje, nekatere de-
le skrije ali prikaže . . .
Strukturiranost in sistematičnost pouka. Interaktivna tabla omogoča shranje-
vanje učiteljevih zapisov na tablo (tega klasična tabla ne omogoča), kar je ze-
lo pomembno pri nadaljnji obravnavi vsebine – učitelj odpre prejšnji zapis,
z učenci najprej ponovi predhodno učno vsebino, sproti razreši morebitna
vprašanja ali nejasnosti in šele nato nadaljuje z nadgradnjo že obravnavane-
ga.
41
Timsko načrtovanje in izvajanje predšolske vzgoje. Vzgojitelji lahko pripravijo
skupno gradivo za interaktivno tablo, ki ga nato diferencirajo glede na starost
otrok. Tako se znanje za uporabo interaktivne table in njenih možnosti širi
med zaposlenimi v vrtcu.
Razvojno-procesni pristop in aktivno učenje. Otroci se s pomočjo table lahko
aktivno učijo, če jih k temu povabi vzgojitelj. Vzgojitelj mora paziti, da inte-
raktivne table ne uporablja le za predstavitev vsebine, ampak da možnost
otrokom, da z njim soustvarjajo vsebine, tako da dodajajo različne slike, kaj
dopišejo, narišejo, podčrtajo, posnamejo, izberejo zvočno kuliso . . . S tem se
navajajo različnih načinov učenja in izražanja ter se hkrati učijo zakonitosti
uporabe programa za interaktivno tablo (ukazi na dotik) ter pripomočkov in-
teraktivne table (npr. pisalo).
Uresničevanje didaktičnih načel
Učna aktivnost. Učitelj mora paziti, da interaktivne table ne uporablja le za
predstavitev vsebine, ampak da možnost učencem, da z njim soustvarjajo
vsebine tako, da dodajajo različne slike, kaj dopišejo, narišejo, podčrtajo, po-
snamejo, izberejo zvočno kuliso, poiščejo podatke na spletu in jih vključijo . . .
S tem se navajajo različnih načinov učenja in izražanja, se hkrati učijo zakoni-
tosti uporabe programa za interaktivno tablo (ukazi na dotik) ter pripomoč-
kov interaktivne table (npr. pisalo). Takšen način učenja s pomočjo interak-
tivne table je aktiven, učenci so motivirani za učenje in pridobivanje novega
znanja, saj ga imajo možnost tudi sami kreirati.
Učitelj lahko s programsko opremo za interaktivno tablo izdela različne di-
daktične igre: spomin, iskanje parov, naloge povezovanja, odkrivanje skritih
gesel . . .
Enotnost nazornega in pojmovnega. S programom za interaktivno tablo ter
vsemi ostalimi programskimi orodji, ki jih ponuja, lahko učitelj zelo nazorno
podaja vsebine. Z različnimi ponazoritvenimi sredstvi (slike, video- in zvočni
posnetki, predstavitve, grafi . . .) lahko predstavi vsebine pri vseh predmetih.
Na vstavljena predstavitvena sredstva lahko piše, riše, označuje, nekatere de-
le skrije ali prikaže . . .
Strukturiranost in sistematičnost pouka. Interaktivna tabla omogoča shranje-
vanje učiteljevih zapisov na tablo (tega klasična tabla ne omogoča), kar je ze-
lo pomembno pri nadaljnji obravnavi vsebine – učitelj odpre prejšnji zapis,
z učenci najprej ponovi predhodno učno vsebino, sproti razreši morebitna
vprašanja ali nejasnosti in šele nato nadaljuje z nadgradnjo že obravnavane-
ga.
41