Page 45 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
E-učilnica
Viktorija Florjančič
Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
viktorija.florjancic@fm-kp.si
Opis
Pojem e-učilnica (elektronska učilnica) se uporablja za spletna učna okolja, v
katerih se izvaja pedagoški proces. V slovenski praksi, predvsem na področju
douniverzitetnega izobraževanja, se uporabljajo še drugi termini, predvsem
spletna učilnica (omrežje SIO).¹ Za e-učilnico se uporabljajo različni sistemi
za upravljanje učenja (angl. Learning Management Systems – LMS), ki omo-
gočajo posredovanje učnih gradiv, sodelovalno delo, komunikacijo, oddaja-
nje nalog, opravljanje testov in druge aktivnosti učečih se ter ocenjevanje in
spremljanje njihovega napredka.
Na trgu obstajajo komercialni (npr. Blackboard)² in prosto dostopni, ve-
činoma odprtokodni LMS-sistemi, kot je Moodle.³ Moodle je v slovenskem
izobraževalnem prostoru, predvsem zaradi proste dostopnosti in široke sku-
pnosti uporabnikov (htttp://moodle.si) najpogosteje uporabljan LMS. Upo-
rabljajo ga vrtci, osnovne in srednje šole, univerze pa tudi podjetja.
Didaktična raba
Moodle omogoča vključevanje uporabnikov v različnih vlogah. Poleg admi-
nistrativne vloge se vanj vključujejo izvajalci (učitelji, mentorji), udeleženci
(učeči se) in gostje. Glede na vlogo imajo uporabniki različne privilegije za
delo v e-učilnici. Učitelji pripravijo predmete, naložijo učne vire (datoteke,
povezave na splet, mape in spletne strani) ter izvajajo različne aktivnosti.
Standardna namestitev Moodla omogoča predvsem naslednje aktivnosti:
– Forum – za asinhrono komunikacijo. Poleg obveščanja učečih se (forum
novic), prek foruma pojasnjujemo nejasnosti, predvsem pa ga uporab-
ljamo za diskusije in sodelovalno delo učečih se. Razprave so lahko
omejene na manjsše skupine, ki se med seboj vidijo, ne morejo pa so-
delovati, ali pa potekajo v skritih skupinah. Forum tako omogoča stalno
povezanost učečih se med seboj ter povezanost učečih se z učiteljem.
¹ Glej http://sio.si/.
² Glej http://www.blackboard.com/index.html.
³ Glej https://moodle.org/.
43
Viktorija Florjančič
Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
viktorija.florjancic@fm-kp.si
Opis
Pojem e-učilnica (elektronska učilnica) se uporablja za spletna učna okolja, v
katerih se izvaja pedagoški proces. V slovenski praksi, predvsem na področju
douniverzitetnega izobraževanja, se uporabljajo še drugi termini, predvsem
spletna učilnica (omrežje SIO).¹ Za e-učilnico se uporabljajo različni sistemi
za upravljanje učenja (angl. Learning Management Systems – LMS), ki omo-
gočajo posredovanje učnih gradiv, sodelovalno delo, komunikacijo, oddaja-
nje nalog, opravljanje testov in druge aktivnosti učečih se ter ocenjevanje in
spremljanje njihovega napredka.
Na trgu obstajajo komercialni (npr. Blackboard)² in prosto dostopni, ve-
činoma odprtokodni LMS-sistemi, kot je Moodle.³ Moodle je v slovenskem
izobraževalnem prostoru, predvsem zaradi proste dostopnosti in široke sku-
pnosti uporabnikov (htttp://moodle.si) najpogosteje uporabljan LMS. Upo-
rabljajo ga vrtci, osnovne in srednje šole, univerze pa tudi podjetja.
Didaktična raba
Moodle omogoča vključevanje uporabnikov v različnih vlogah. Poleg admi-
nistrativne vloge se vanj vključujejo izvajalci (učitelji, mentorji), udeleženci
(učeči se) in gostje. Glede na vlogo imajo uporabniki različne privilegije za
delo v e-učilnici. Učitelji pripravijo predmete, naložijo učne vire (datoteke,
povezave na splet, mape in spletne strani) ter izvajajo različne aktivnosti.
Standardna namestitev Moodla omogoča predvsem naslednje aktivnosti:
– Forum – za asinhrono komunikacijo. Poleg obveščanja učečih se (forum
novic), prek foruma pojasnjujemo nejasnosti, predvsem pa ga uporab-
ljamo za diskusije in sodelovalno delo učečih se. Razprave so lahko
omejene na manjsše skupine, ki se med seboj vidijo, ne morejo pa so-
delovati, ali pa potekajo v skritih skupinah. Forum tako omogoča stalno
povezanost učečih se med seboj ter povezanost učečih se z učiteljem.
¹ Glej http://sio.si/.
² Glej http://www.blackboard.com/index.html.
³ Glej https://moodle.org/.
43