Page 42 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 42
ina Volk
Uresničevanje kurikularnih načel (vrtec)
Demokratičnost in pluralizem. S pomočjo interaktivne table lahko v vrtcu
uporabimo različne metode dela, npr. razlago, pogovor, demonstracijo, me-
todo posrednega opazovanja . . . , vendar moramo paziti, da otroci niso le
pasivni poslušalci, ampak so aktivno vključeni v delo z interaktivno tablo.
Pri delu z njo je največkrat uporabljena frontalna in skupinska učna oblika,
v primeru, da ima vzgojitelj na voljo tudi interaktivne tablice ter glasovalne
sisteme, pa lahko vključimo tudi delo v parih ali individualno delo.
Odprtost kurikula, avtonomnost, strokovna avtonomija. S pomočjo interaktiv-
ne table lahko otrokom ponudimo pester nabor različnih didaktičnih iger ter
predstavitev vsebin skozi različne dejavnosti in metode.
Enake možnosti in upoštevanje različnosti. S pomočjo interaktivne table lahko
upoštevamo različne učne stile otrok:
– vizualni: vidne podobe, posnetki, zapisi, podčrtovanje, obkrožanje . . . ,
– aditivni: zvočni posnetki, verbalna komunikacija ob prikazanem pro-
blemu, glasba, zvočni efekti . . . ,
– kinestetični: konkretno delo z objekti na tabli.
Ko otrokom ponudimo delo z interaktivno tablo, jim damo možnost spo-
znavanja sodobne IKT, kar je pomembno zlasti, če jim je doma to onemogo-
čeno. Hkrati otrokom pokažemo, kako lahko s pomočjo tehnologije pridobi-
vamo nova znanja.
Omogočanje izbire in drugačnosti. Vzgojitelj v programu za delo z interaktiv-
no tablo pripravi različne interaktivne igre, npr. spomin, naloge povezovanja,
uganke . . . , in jih ponudi otrokom v (skupinsko ali individualno) reševanje.
Lahko uporabi tudi že izdelane igre, ki so prosto dostopne na spletu, vendar
jih je zelo malo v slovenskem jeziku.
Uravnoteženost. Podobno kot pri načelu omogočanja izbire in drugačnosti.
Vzgojitelj lahko s pomočjo različnih medijev pripravi poglobljeno predstavi-
tev vsebine, ki zanima več otrok, čeprav je ni načrtoval v letni pripravi.
Horizontalna povezanost. Vzgojitelj lahko pripravi gradivo za vsebine, ki jih
otroci že poznajo, in ga nadgradi z novimi, zahtevnejšimi vsebinami ter tako
poveže predznanje z novim znanjem, hkrati pa s slikovnim, video- in zvočnim
gradivom različna področja poveže v celoto.
Sodelovanje s starši. Uporaba interaktivne table za roditeljske sestanke in za
predstavitve življenja otrok v vrtcu.
40
Uresničevanje kurikularnih načel (vrtec)
Demokratičnost in pluralizem. S pomočjo interaktivne table lahko v vrtcu
uporabimo različne metode dela, npr. razlago, pogovor, demonstracijo, me-
todo posrednega opazovanja . . . , vendar moramo paziti, da otroci niso le
pasivni poslušalci, ampak so aktivno vključeni v delo z interaktivno tablo.
Pri delu z njo je največkrat uporabljena frontalna in skupinska učna oblika,
v primeru, da ima vzgojitelj na voljo tudi interaktivne tablice ter glasovalne
sisteme, pa lahko vključimo tudi delo v parih ali individualno delo.
Odprtost kurikula, avtonomnost, strokovna avtonomija. S pomočjo interaktiv-
ne table lahko otrokom ponudimo pester nabor različnih didaktičnih iger ter
predstavitev vsebin skozi različne dejavnosti in metode.
Enake možnosti in upoštevanje različnosti. S pomočjo interaktivne table lahko
upoštevamo različne učne stile otrok:
– vizualni: vidne podobe, posnetki, zapisi, podčrtovanje, obkrožanje . . . ,
– aditivni: zvočni posnetki, verbalna komunikacija ob prikazanem pro-
blemu, glasba, zvočni efekti . . . ,
– kinestetični: konkretno delo z objekti na tabli.
Ko otrokom ponudimo delo z interaktivno tablo, jim damo možnost spo-
znavanja sodobne IKT, kar je pomembno zlasti, če jim je doma to onemogo-
čeno. Hkrati otrokom pokažemo, kako lahko s pomočjo tehnologije pridobi-
vamo nova znanja.
Omogočanje izbire in drugačnosti. Vzgojitelj v programu za delo z interaktiv-
no tablo pripravi različne interaktivne igre, npr. spomin, naloge povezovanja,
uganke . . . , in jih ponudi otrokom v (skupinsko ali individualno) reševanje.
Lahko uporabi tudi že izdelane igre, ki so prosto dostopne na spletu, vendar
jih je zelo malo v slovenskem jeziku.
Uravnoteženost. Podobno kot pri načelu omogočanja izbire in drugačnosti.
Vzgojitelj lahko s pomočjo različnih medijev pripravi poglobljeno predstavi-
tev vsebine, ki zanima več otrok, čeprav je ni načrtoval v letni pripravi.
Horizontalna povezanost. Vzgojitelj lahko pripravi gradivo za vsebine, ki jih
otroci že poznajo, in ga nadgradi z novimi, zahtevnejšimi vsebinami ter tako
poveže predznanje z novim znanjem, hkrati pa s slikovnim, video- in zvočnim
gradivom različna področja poveže v celoto.
Sodelovanje s starši. Uporaba interaktivne table za roditeljske sestanke in za
predstavitve življenja otrok v vrtcu.
40