Page 46 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 46
torija Florjančič

– Naloga – omogoča oddajo in ocenjevanje nalog učečih se. Prek nalog
lahko učitelj beleži tudi aktivnosti učečih se izven spletnega učnega
okolja (npr. aktivnost v predavalnici ali na terenu) in na ta način njihove
dosežke zbira v redovalnici.

– Delavnica – podpira medvrstniško ocenjevanje učečih.
– Izbira – omogoča izbiro različnih tem in terminov. Uporabimo jo lahko

tudi za posredovanje odziva na različne dogodke.
– Klepet – omogoča sinhrono komunikacijo med udeleženci e-učilnice.
– Kviz – omogoča sestavo testov za preverjanje in ocenjevanje znanja.

Učitelj lahko zastavi različne tipe vprašanj – večina odgovorov na vpra-
šanja se lahko samodejno oceni, odgovore na esejistična vprašanja pa
oceni učitelj.
– Lekcija – omogoča pripravo e-gradiva, ki vključuje različne večpred-
stavne vsebine, vključno z vprašanji za preverjanje znanja. V vsebine
lahko vključimo selektivno premikanje po gradivu (skok naprej, nazaj
ali preskok na točno določeno vsebino).
– Podatkovna zbirka – olajša pripravo različnih zbirk podatkov. Zbirko lah-
ko polni učitelj, lahko pa njeno polnjenje prepusti učečim se, s čimer se
vključene vsebine v podatkovno zbirko lahko ocenjuje.
– Slovar – omogoča pripravo slovarja, s katerim lahko tudi presegamo
klasično obliko slovarja – pojem in opredelitev. Slovar lahko uporabi-
mo podobno kot Podatkovno zbirko, s tem da slednja omogoča več
svobode pri oblikovanju vsebin.
– SCORM/AICC – omogoča vstavljanje standardiziranih učnih paketov
(standarda SCORM in AICC), ki jih lahko pripravimo sami ali pa jih pri-
dobimo na trgu. Prek vira IMS-paket pa lahko vstavimo tudi pakete,
pripravljene skladno z IMS-standardom.
– Wiki – z orodjem Wiki lahko podpremo sodelovalno delo učečih.

Bistvena prednost sistemov za upravljanje učenja so možnosti spremljanja
aktivnosti učečih, podajanje povratnih informacij o napredku in dosežkih ter
motiviranje učečih v procesu učenja. Žal se Moodle vse prepogosto uporablja
samo za nalaganje dokumentov, manj za aktivnosti učečih se, še manj pa za
spremljanje njihovega napredka.

Uresničevanje kurikularnih načel (vrtec)
Demokratičnost in pluralizem. Moodle je namenjen predvsem aktivnostim
učečih, zato ne vidimo smisla uporabe e-učilnic pri neposrednem delu z otro-
ki v predšolskem obdobju. E-učilnico bi lahko uporabljali kot zbirko vsebin,

44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51