Page 47 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 47
E-učilnica

ki bi jih potem vzgojitelj prikazal otrokom – npr. v podatkovni zbirki zbirko
slik živali. Otroci bi lahko reševali tudi določene slikovne naloge, vendar v ta
namen obstajajo številne druge bolj primerne tehnologije (npr. interaktivna
tabla).

Odprtost kurikula, avtonomnost, strokovna avtonomija. Moodle je uporaben
za sodelovanje vzgojiteljev – vzgojitelji si izmenjujejo članke, izkušnje, pri-
prave, vire, aktivnosti ipd., ki jih uporabljajo pri svojem delu.

Enake možnosti in upoštevanje različnosti. Moodle bi lahko izpolnjeval tudi to
načelo, vendar obstajajo številne druge tehnologije, ki to bolje opravijo.

Sodelovanje s starši. Moodle ponuja veliko možnosti sodelovanja s starši.
Vzgojitelji staršem posredujejo uporabne vsebine pri vzgoji otrok, skrbi za
zdravje otrok (prehrana, gibanje, odkrivanje in ravnanje pri posameznih
zdravstvenih težavah ipd.) kot tudi vsebine, ki jih otroci srečajo v vrtcu –
npr. povezave do pravljic, ki jih starši lahko berejo otrokom, pesmic, ki jih z
njimi lahko pojejo itn. Prek Moodla lahko vzgojitelji s starši delijo napovedi
dogodkov, slike s teh dogodkov ter druge vsebine. Moodle lahko uporabimo
tudi za skupnost staršev določene skupine otrok.

Sodelovanje z okoljem. Prek Moodla lahko vrtec objavlja zapise o spoznava-
nju otrok posameznih okolij (npr. obisk gasilcev, trgovine, čistilne akcije ipd.)
ali pa zapise o obiskih posameznikov v vrtcu (spoznavanje poklicev, dejavno-
sti ipd.). Na ta način se povečujeta sodelovanje vrtca z okoljem ter njegova
prepoznavnost.

Timsko načrtovanje in izvajanje predšolske vzgoje. Moodle je sodelovalno oko-
lje, ki ga lahko vzgojitelji izkoristijo za izmenjavo vsebin, ki jih uporabljajo pri
svojem delu, kot tudi za diskusijo, sodelovalno delo – skupno načrtovanje
izvedbenih aktivnosti ipd.

Uresničevanje didaktičnih načel
Učna aktivnost. Moodle omogoča izvajanje številnih aktivnosti učencev. Te
se lahko izvajajo v razredu ali doma, na daljavo. Učenci lahko rešujejo teste
za samopreverjanje znanja. Učitelj lahko na ta način prepozna stopnjo razu-
mevanja predstavljene snovi. Aktivnosti (kviz ali izbira) lahko uporabimo tudi
za ugotavljanje predznanja, kar olajša izvedbo učne ure. Testi/naloge so lah-
ko tudi zabavne narave, kar dodatno motivira učence. Učenci lahko od doma
sodelujejo prek foruma, si medsebojno pomagajo. Glede na to, da prek Mo-
odla posamezne aktivnosti in vire lahko razporejamo po skupinah, nam to
olajša diferenciacijo aktivnosti v razredu in izvedbo nivojskega pouka.

45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52