Page 115 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
Vinorodni okoliš (vinska regija) Slovenska Istra

115

Slika 33: Lege vinogradov Vinakoper (vir: Vinakoper 2015c).

Daleč največ prihodkov ustvari seveda Vinakoper, d. o. o., ki nepos-
redno zaposluje okrog 100 ljudi (ob koncu leta 2014 je bilo tam 95 zapo-
slenih), prodajo približno 3 mio litrov vina letno in s tem ustvarijo slabih
8 mio EUR čistega prihodka. Kljub zahtevnemu, količinsko in kako-
vostno, letniku 2014 je družba poslovala uspešno in ustvarila 340 tisoč
EUR čistega dobička (Ajpes 2015).

Družba Vinakoper, ki na izbranih legah obdeluje približno tretjino
vseh vinogradov v Slovenski Istri (slika 33), se je od podjetja v stečaju (v
90. letih prejšnjega stoletja) povzpela do najuspešnejšega vinarskega pod-
jetja v Sloveniji. Veliko so vložili tako v obnovo vinogradov kot sodobno
kletarsko tehnologijo in strokovno delo. Strateške usmeritve razvoja Vi-
nakoper so zelo ambiciozne, saj se vizija podjetja nanaša na »Prestižna
vina Slovenske Istre na izbranih trgih sveta«, poslanstvo pa je »/t/
rajnostni razvoj tradicionalne vinogradniške in vinske kulture Slovenske
Istre v dobro vseh deležnikov« (Ajpes 2015).

Število registriranih vinogradnikov in vinarjev se v Slovenski Istri
torej povečuje. Veliko je resda manjših in opravljajo vinogradniška dela
ljubiteljsko, kot samostojni pridelovalci za svoje oziroma družinske
potrebe ali pa delujejo kot kooperanti Vinakopra. Kar nekaj pa je tudi
že takih, ki so v zadnjih 20 letih postopoma zrasli in iz malih vinarjev
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120