Page 114 - Biloslavo, Roberto, Rusjan, Roland. 2018. Strateške dualnosti v teoriji in praksi managementa. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 114
Strateške dualnosti v teoriji in praksi managementa

kontrolo …) ostajajo znotraj podjetja, medtem ko postranske aktivnosti

izvajajo zunanji izvajalci.

Kar zadeva naš trg, smo usmerjeno tako v lokalni trg kot tudi izven
lokalnega trga. Kot že rečeno, programa 1 nikakor ne moremo prodaja-
ti v nekem oddaljenem trgu zaradi same značilnosti programa, medtem
ko imamo po drugi strani za naš program 2 odjemalce po svetu. Pri tem
se ne soočamo s problemom potreb po različnosti proizvoda v smislu, da
morajo biti za tuji trg produkti proizvedeni na osnovi želje kupca. To iz-
haja predvsem iz naših proizvodnih zmogljivosti, saj je treba povedati, da

so te za nek globalni trg in posledično za nek velik posel za nas relativ-

no majhne. Zato iščemo kupce, ki jim naš proizvod ustreza takšen, kot
je. Razlika med produktom, namenjenim za lokalni trg, v primerjavi s tis-
tim za globalnim trg, je zgolj v jeziku opisa na etiketi. Torej, nabor naših
114 prodajnih programov je primeren za lokalni kot tudi za globalni trg. Zelo

težko je prodati program 1 na globalni trg, ker je tam na posameznem lo-
kalnem trgu veliko konkurence. Zato program 1 tržimo v glavnini na lo-
kalnem trgu. Program 2 in program 3 pa tržimo od x trga do x trga. Izvo-
za imamo x %. Zunanji kupci so zelo nepredvidljivi, danes ga imaš, juti
ga lahko izgubiš. Problem je v tem, da delaš preko distributerja. Na tu-
jem trgu ne moremo delati direktno s potrošniki. Program 2 in program
3 se prodajata tudi na lokalnem trgu, pri tem težimo k razpršenosti kup-
cev, ne pa da imamo x kupce, s katerimi ustvarimo x % prihodkov od pro-
daje na domačem trgu.

Pri nas gre razvoj novih proizvodov po naslednjem načelu: vsak po-

sameznik lahko predlaga idejo kot tudi predstavi razvojni projekt oziro-

ma zasnovo, ki je osnovana na nekih raziskavah na trgu. Vendar mora biti

pri tem ta zasnova natančno specificirana v smislu, kdo naj bi bili kupci,

kakšne razvojne in proizvodne stroške to potegne za sabo, kakšna naj bi

bila prodajna cena, kakšen naj bi bil dobiček. V kolikor je predstavljena

zasnova sprejeta s strani podjetja, jo direktor podpiše. Z odobritvijo za-

snove pomeni, da se začne faza uresničevanje te ideje. Pri tem je treba po-

vedati, da ni važno, s katerega področja prihaja predlagatelj ideje o raz­

vojnem projektu. V podjetju imamo načelo, da je popolnoma vsaka ideja

nagrajena z nekim simboličnim zneskom. V primeru, da predstavljeni

raziskovalni projekt prinese pomembne rezultate za poslovanje podjetja,

je pobudnik ideje nagrajen za to uspešnost. Torej podjetje nagrajuje po-

polnoma vse ideje in nagrajena je seveda tudi uspešnost ideje. Tako moti-

viramo zaposlene na podlagi plače kot tudi v okviru podjetniških idej. Pri

tem je treba navesti, da posameznik pri pripravi raziskovalnega projekta
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119